fredag 31 december 2010

9.5.2007 16:08:14 Skärgården tar aldrig slut

Lite otippat så var jag till skärgården idag, förra veckan var jag på min första resa sen februari och nu gjorde jag min fjärde sen förra onsdagen. Sottunga stod på menyn idag och jag hade fått rapporter om att det behövdes en ordentlig städning av ön. Som tur är för mej lever Sottungborna i en egen liten skyddad verklighet där ostädat inte alls är samma sak som det är på fasta Åland. Mycket kartong fanns i hamnen men vad skräp beträffar så var det väl ungefär en grabbanäve att plocka upp runt återvinningsstationen. Vid affären gällde väl ungefär samma sak massvis av metallskrot fanns som vanligt och jag har tråkigt nog aldrig plats med allt, men i övrigt var där lika fint som alltid (fast någon hade lämnat av en innebandyrink som innehöll 0% problemavfall och således inte var mitt bekymmer). Det var en ny butiksföreståndare igen och jag undrar vad det är som gör att de måste byta en gång i halvåret. Det mest intressanta var att hon inte bara kände igen mej utan att hon också kom ihåg mitt namn och detta trots att jag inte sett henne sen jag var 12 (tio år sen alltså) när hon var kiosktant på Gudingen. Tråkigt nog var det dåligt med pitoreska infödingar idag och lustigt nog så var den enda jag träffade förutom butikschefen, Husö-Per som dök upp på Kea market av alla ställen. Har jag tur så åker jag till Asterholma imorgon för att göra min skärgårds samling snudd på helt komplett.


Kommentar till Skärgården tar aldrig slut


Inkommet 10.5.2007 00:12:52
Hinner hon nånsin umgås med dig? ;)
Svar:
Få se nu...julen firade vi tillsammans minns jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar