fredag 31 december 2010

14.4.2007 19:06:07 Baggio-Beckham-Boutros

I morse snöt sej lilla o i min kudde. Jag skulle sträcka mej efter snorpapper när han helt sonika böjde sej fram och fräste i min huvudkudde. Det blev, skulle det visa sej, dagens höjdpunkt.

Det var match mot Saltvik idag och även om det bara är träningsmatch så är det alltid viktigt att slå dessa ärolösa typer i grunden. Vid ställningen 1-0 får vi straff, det är jag som är straffskytt.

Jag på börjar i år min 13:de säsong i Jomala Ik, innan sista matchen förra säsongen hade jag heller aldrig gjort mål (i elvamanna fotboll). Jag är som ni kanske förstår ingen speciellt offensiv spelare och håller mej mest på den egna planhalvan, jag brukar få en målchans per säsong och jag missade alltid. Jag är betydligt mer känd för mina röda kort. Så sista matchen för säsongen och ställningen är 5-0 till JIK, det är riktigt mycket publik och stämningen är på topp då jag rivs ner i straffområdet. Calle som tar straffarna i vanliga fall hade redan missat en och laget enades raskt om att jag skulle slå den. Publiken som har koll på mitt målkonto är helt med på noterna. Jag placerar en uselstraff till målvaktens vänstra sida men den går via hans lår in i mål, succè. Reglerna är, man är straffläggare tills man missar.

Lustigt nog har bollen precis rullat till mej när domaren pekar på straffpunkten, jag plockar bara upp den och promenerar till straffpunkten. Jag övar rätt mycket straffar och skjuter alltid högt till målvaktens vänstra, ett ställe där det är nästan omöjligt för keepern att nå. Tyvärr är jag inte modig nog att skjuta högt i en match så jag lägger den helt enkelt i perfekt höjd för målvakten, som naturligtvis chansar rätt och styr den åt sidan. Turligt nog kommer Calle först på bollen, slår den mot mål och Julle stöter in den 1-1.

Det var alltså det, min karriär som straffskytt varade två staffar båda lika dåliga, men en i mål. Det idealiska skulle ha varit att jag inte missade på evigheter, en bra säsong skulle man kunna göra upp till tio mål om man räknar försäsong. Då kunde jag spela tretton säsonger till och säga att "jag spelat 26 säsonger och gjort 130mål". Nu var den chansen förbi och med lite tur gör jag väl nåt mål till innan det är dags att lägga skorna på hyllan. Kort sagt harmar det en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar