fredag 31 december 2010

1.5.2007 14:04:34 1:a Maj

1 maj är loppmarkanad, så har det alltid varit och så skall det alltid vara. I år köpte jag... ingenting. Jo jag köpte faktiskt en glass åt lilla a men det var allt. Det är nämligen så att dom otäcka lejonen alltid skinnar mej när jag är där och i sanningens namn låter jag väl mej också skinnas. Köpa, sälja och göra goda affärer är inte något jag är särskilt bra på. Även om pengarna går till välgörande ändamål ger det mej ingen frid att sitta och titta på en kaffepanna jag betalat 15 euro för. Jag träffade iallafall en del folk jag kände och det är väl kanske huvudsaken, jag noterar även att bland mina jämnåriga som ger sej ut i loppmarknads vimmlet så var nästan samtliga småbarnsföräldrar (om det beror på att dom tillbringade gårdagen med att se på majbrasor eller inte låter jag vara osagt).

Dagens "nära bloggarn upplevelse" var tveklöst Cita, på 100 meters avstånd med mina blinda gammelmans ögon och till hälften skymd av en jättebalong. Bilden gör inte din skönhet rättvisa... eller gör den?? Måste fråga Ia. Men vi tutade och vinkade iallafall.


Kommentar till 1:a Maj


Inkommet 1.5.2007 15:41:51
Som jag funderade vad det var för fan-club...
cita
Svar:
Söderbyfilialen av stora We-love-Cita-klubben. Vi skall snart trycka upp t-shirts.

Inkommet 1.5.2007 15:45:28
Alltid lika sött med förvirrade stackare :)
Svar:
Skulle det vara jag???

Inkommet 1.5.2007 21:06:41
Till exempel :)
ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar