torsdag 30 december 2010

31.3.2007 09:26:12 Del1. Allt är lugnt, jag är snäll

Första kapitlet på dagen avslutat. Sambo fyller år idag så det var uppstigning kl:0730. Samlade ihop barnaskaran och kokade kaffe. Stora I satt på kökspallen och väntade, plötsigt nös hon och kastade presenten i golv (den var av glas och det var tredje gången den åkte igolv sen inhandlandet). Lilla a tog täten när vi tågade uppför trappan för att sjunga med våra spruckna stämmor (ja må hon leva måste vara den mest misshandlade sången i världshistorien efter som den oftast sjungs tidiga mornar). Lilla a passade på att öppna några kuvert och blev jättearg när hon inte fick och lille o var inne på samma linje. Två skrikande barn av tre möjliga, inte illa. Jag tog några smaskiga bilder på en yrvaken sambo som jag är väldigt sugen på att lägga upp här, men jag fruktar att konsekvenserna skulle bli ohyggliga. Jag hann både duscha och frukostera innan det var dags för sambo att bege sej till kryssningsbåten där hon skall spendera sin födelsedag. Jag lyckades nästan plocka ur diskmaskinen innan lilla o ville hjälpa till, diskmaskinen är ett dygnsarbete som kräver många etapper för att tömmas och fyllas.

Dagens stora händelse i Lemland och kanske hela åland är naturligtvis Jomala IKs träningsmatch på Bengtsböle där Korsnäs Gävle står för motståndet (förra svensklaget vi spelade mot hette Skuttunge, det tyckte jag var ett bra namn), långa panikrensningar och dålig fotboll utlovas enligt ett pressmeddelande från klubben. Jag förväntar mej också att den fotbollsintresserade PetER skall skriva ingående om matchen på sin blogg. 14:40 är det avspark.

Sådär, tillbaks till diskmaskinen.







Andras kommentarer

PetEr gav fanken i allt vad idrottsaktiviteter på lördagen. Först stod han fyra timmar vid KEA där han bla snackade med någon Boutros som såg röksugen ut. Sedan valde han att gå ut med firmans festkommitte på kvällen istället för att åka ut till Eckeröhallen och titta på IFK. (2.4.2007 12:43:34)
PetEr - p.erixon@aland.net - 194.112.0.7
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar