torsdag 30 december 2010

19.3.2007 18:32:04 Ålands Copacabana

Jag blev "outad" som bloggare idag på jobbet, först fick jag kompanistryk och sen fick jag sparken. Så i fortsättningen för jag använda ett annat forum till att snacka skit om mina arbetskamrater!

Det är bara tre kvart tills träningen börjar, jag är inte speciellt förtjust i att träna, jag hatar att träna på grus och att träna på grus när det regnar är så obehagligt otäckt att jag finner inga ord! Fördelen är att det är i Bengtsböle så det tar ialla fall inte länge att ta sej dit. Det roliga med den planen är att det finns tillräckligt med grus för att räcka till en autobahn mellan Långnäs och Mariehamn och till yttermera visso är hela Bengtsböle by dränerat så att allt vatten skall rinna till planen. Den är kort sagt vattensjuk. Förra veckan var det som att springa på en sandstrand (som en oglamorös Copacabana) och jag fick kramp i vaden bara jag doppade tån i planen.
Jag funderar på att donera ett skepp till kyrkan om jag överlever.

I lördags hade vi talka med fotbolls laget, vi jobbede ca:4 timmar med att riva och transportera hockeyrink. Hela veckan hade våren visat sin allra bästa sida och rapporter om tussilago strömmade in, på lördag var det... snöstorm! Halva gänget hade inte vantar och samtliga såg ut som dränkta kattor. Som tur var fick jag tillbringa största delen i den uppvärmda lastbilen och tuffa fram en meter i minuten medan jag ömsom torkade svetten ur pannan ömsom ropade uppmuntrande ord åt de dränkta katterna.


Andras kommentarer

anna.karlsson@xit.nu alltså (20.3.2007 11:35:49)
- - 82.199.161.2
Ditt svar på kommentaren:


Kan inte du höra av dig till mig på mail? (20.3.2007 11:34:14)
Anna XIT - anna.karlsson@xit.nu - 82.199.161.2
Ditt svar på kommentaren:


Är det sant? Fick du faktiskt kicken bara för att du bloggar? Var det så lågt i tak på ditt jobb var det kanske lika bra att komma därifrån. Deras förlust, utan tvekan. (20.3.2007 11:04:51)
Toni - - 213.204.61.182
Ditt svar på kommentaren:


Tycker mest det tyder på att du gjort nåt rätt och lyckats få lite reaktion... ringar på vattnet, butterfly effect å annat sånt crap. Gillar din blogg med eller utan outade arbetssituationer. ;-) (20.3.2007 10:59:26)
RoNaX - - 213.204.54.64
Ditt svar på kommentaren:


aj de måste svida att få kicken för de (19.3.2007 19:45:20)
=/ - - 85.157.175.36
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar