fredag 31 december 2010

18.5.2007 15:07:18 Skärgården är sej inte lik

Jag lyckades ta mej ut i skärgården trots allt. Bilbekymren löste sej och jag fick åka iväg med lillbilen. Det var lite lugnare på Föglö denna gång så det var ingen risk för övertid, dock risk för bestående hjärnskador skulle det visa sej. I skåpet i Degerby fanns en liten glasburk med vätska som såg lite lurig ut, mot mitt bättre vetande öppnade jag burken för att ta reda på mer om innehållet. Det visade sej vara bensin som jag inte bara hade fyllt bihålorna med utan även stänkt en redig slurk över handskarna. Efter detta är allt lite suddigt, men jag tycker mej minnas att en armè av spelkort hjälpte mej med oljefatsbytet (dom skulle föra det till sin drottning eller nåt), utanför kommunkansliet hoppade Hans-Christian förbi med hatt och guldrova i högsta hugg (han var tydligen sen till något). På tippen var allt lugnt sånär som på två runda gubbar som sjöng märkliga sånger och tutade när dom rörde varann. Det var rätt mycket kommers på butiken (som var fylld av hysteriska te drickare), det verkar som hela Åland har gått man ur huset för att handla denna dag.

Jag somnade en stund på färjan hem och när jag vaknade låg jag och sov under ett träd i trädgården så det är väl bara att gå och duscha den värsta bensinlukten av sej nu.   


Kommentar till Skärgården är sej inte lik


Inkommet 18.5.2007 15:17:54
Men varför tog du färjan hem? Kunde du inte liftat med Dodo?
ann
Svar:
Ja det kan man ju fråga sej, men det är ju som sagt lite suddigt hela episoden.

Inkommet 18.5.2007 15:24:58
Så den lilla arga stannade hemma? Eller var hon också med till bensinångornas rike? (jag lyckades tanka Flugan Ärtson själv idag *stolt* )
Svar:
Nä hon fick stanna hemma efter att orginalplanen kollapsade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar