torsdag 30 december 2010

7.3.2007 18:53:21 Karaktären - Jag 3-0

Idag hade jag karaktär flera gånger! Jag hade egentligen tänkt ha den redan igår men då hann jag inte. Jag hade tänkt plocka undan en hög onödiga grejer och föra till bilen för vidare transport när jag kom hem från jobbet, men först skulle jag via mor och far som hastigast. Det var bara det att dessa två var inte hemma och jag behövde använda deras talande printer som jag inte kan tala till rätta själv. Far flydde hals över huvud till långnäs när han fick se mej (man kan bara spekulera i vad jag gjort för att utlösa en sådan reaktion hos honom) mumlandes något om färjklaffar och fyrhjulingar. Sedan fastnade mor och jag i en mycket intressant politisk diskurs som inte var det minsta flamsig, hedersord. När jag väl kom hem hann jag ungefär äta middag och sen fara på träning.

Karaktären fick alltså vänta. Vanligtvis brukar jag låta den vänta ganska länge och liksom hålla den på halster men nu smög den sej på mej helt utan förvarning. Först skulle jag ta ut det ansenliga beloppet av tjugo euro från banken. Jag tänkte som vanligt att "jag tar väl fyrtio för det kan väl aldrig skada med en extra tjuga", sedan kom jag på att det är just vad det kan det! Tar jag ut en extra sedel smiter den obörnhörligen iväg när jag tittar bort och förvandlar sej till en LP skiva eller en påse LEGO (fråga mej inte hur eller varför, jag leker inte med lego och lp spelaren är inte i någon vidare kondition just nu). Alltså visade jag karaktär och tog bara ut tjugo. En kvart senare stod jag på kantarellen och undrade om jag inte behövde något onyttigt och sockerdrypande till mellanmål på jobbet, sen dom slutade med min överman fastlagsbullen har jag allt oftare setts i butiken talandes till mej själv, då dök karaktären upp igen (fastlagsbullen skulle ha sopat golvet med den om han vart där) och sa "finns det icke mandariner i talrika mängder på jobbet som kan stilla din hunger?". Det blev inget onyttigt, karaktären vann och jag hällde potatislåda i ärmen på jackan (fråga mej inte hur). Som någonslags grande finale bar jag äntligen ut de gamla golvmattorna till bilen.

Karaktären-Boutros  3 - 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar