torsdag 30 december 2010

3.2.2007 23:47:44 Less is more

Konversationerna vid morgonkaffet på jobbet handlar oftast om bilar, där kan inte jag riktigt vara med, jag kan ingenting om bilar. Jag kan nånting om fotboll, då kan ingen annan vara med, dom kan ingenting om fotboll. Det blir lite ensamt att prata fotboll med sej själv.
Det andra ämnet det pratas om är tv program, jag har en tv och 59 kanaler alltså borde jag få vara med där, men icke! Allt det kommer till är "såg du på... nej visst nä, du har inte trean".
Jag har bra kanaler och jag har finska kanaler, jag har bulgariska kanler och jag har religiösa kanaler, men jag har ICKE tv3. Alltså blir jag förpassad till åhörare även här. Jag tittar inte så hemskt mycket på tv, det är mest fotboll och slötittar jag så blir det nån film på canal+ eller ett program om sovjetiskt jordbruk på kunskapskanalen.
Mina arbetskamrater tittar på, förutom Prison break (som jag såg ett avsnitt av på finska tv`n), är det skräpserier, dokumentärer om folk som är fullständigt vanställda i ansiktet, viktväktar program, simpsons, south park och total extreme super makeover där alla gråter (för att deras vardagsrum har blivit omklätt i rosa teddytyg?).
Det får mej att undra om inte det gamla uttrycket Less is more handlade om reklam tv iallafall.


Andras kommentarer

Man klarar sej helt bra utan tv3! Tv4+ är däremot lite svårare att vara utan... :-) (14.2.2007 13:14:47)
sissel - - 213.204.50.96
Ditt svar på kommentaren:


Ja, vem skulle inte gråta om någon klädde in ens vardagsrum i rosa teddytyg??? Mest fascinerande med extreme home makeover är annars gallskiken när de (som fått vardagsrummet inklätt i rosa teddytyg) kommer in: Frenetiskt viftande med armarna och gälla falsettskrik. Ingen har ännu lyckats lyfta från marken, men jag lovar, det kommer vilken dag som helst... (4.2.2007 10:59:56)
- - 194.112.2.90
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar