torsdag 30 december 2010

4.4.2007 19:02:15 Bakom ett hörn står döden på lur...

Nu är påsken färdigt planerad, klappad och klar in i minsta detalj. Orginalplanen var att skicka fru och halva barnaskaran till fastlandet och jag och andra halvan skulle fara till skärgården. Nu blev det ingen fastlandstripp för sambo och efter senaste helgen är jag inte längre jättesugen på att tillbringa fyra dagar ensam med den ständigt tjurande lilla a (jag läste att noshörningars dåliga humör beror på kronisk förstoppning, jag undrar om hon kan ha fått en släng av det?).

Mor hade passat på att vårstäda bort fars bästa gömmor medan han var på semester och då kände jag att det var något som även jag kunde göra hemma. Det är förmodligen tillräckligt med grejer för att hålla mej sysselsatt hela påsken. Jag noterade bl a att det gömmer sej en massa motordelar lite varstans och hela utedasset är fullproppat med grejer som inte är mina.

Sen ringde min gode vän Thomas och funderade om jag inte befunnit mej i ofestat tillstånd lite väl länge nu och jo det har jag nog så vi styrde raskt upp lite planer om hur vi skulle hedra jesu lidande på korset (görs bäst dagen efter). Sist jag var ut gick jag steget längre när jag både dog och återuppstod trots att det inte alls var påsk och jag hoppas att jag lärt mej något av den händelsen när jag skall ut och paddla i brännvinsfloden på fredag (jag har förstått att gemene man allt som oftast lär sej av sina misstag och dricker lugnare gången efter, så varför skulle inte jag?). 


Andras kommentarer

Det där med att man lär sig av sina misstag hänger ihop med om det kommer nya omständigheter med i bilden...:) Som nu när Stallhagen har släppt sin nya mörka öl, Dunkles, då begår man nya misstag...som man kanske lär sig av till en annan gång...he,he (5.4.2007 20:30:18)
PetEr - p.erixon@aland.net - 213.204.60.22
Ditt svar på kommentaren:


Jag tror nästan att morsan lider av samma som noshörningen.... (4.4.2007 22:04:14)
lilja - - 213.204.50.241
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar