torsdag 30 december 2010

12.3.2007 17:46:07 Poker med dyslexi-klubben

Idag har vi lärt oss poker på jobbet (och om chefen läser detta vill jag tillägga att det var på rasten detta skedde). Merparten av oss på jobbet har olika grader av inlärningssvårigheter och dyslexi och jag vet inte allt (själv är jag bara korkad), vilket medförde att det var lite hönshus över alltihopa. Spelet som gällde var alltså Texas hold´em. P-P kunde inte lära sej markerna, arbetsledaren kunde inte lära sej dela ut kort eller satsa, Jim visste precis vad alla andra skulle göra men inte vad han själv skulle göra och jag fatta inte när det var min tur och när jag vann förstod jag inte varför, ingen kom heller ihåg sina kort utan måste titta var tredje sekund! Lägg därtill att pokerlärare Tom var lika pedagogisk som en blandning mellan Stalin och Alexander den store så börjar ni få en bild av hur det var. Tom var för övrigt nära att ge mej stryk på en firma fest när jag fuskade i kubb så det var bara avsaknaden av alkohol som gör att jag sitter här med livet i behåll.

Så där satt vi alltså på lunch- och kafferasten och satsade fel, i fel ordning och sa fel saker och fattade inte varför vi vann. Tom spred mördande blickar runt sej och pratade med sammanbitna tänder "du får inte säja check utan och satsa" och "du kan inte folda för du har redan satsat".  Som tur var överlevde samtliga inblandade och nu kan jag nödtorftigt hävda mej i amatörpoker.

Min sambo trodde förresten att det var olagligt att spela om pengar, är det nån som vet nåt om det? Jag hade annars tänkt skriva att jag vann 2euro till idag men nu låter jag bli.


Andras kommentarer

Hahaha, det där var kul läsning! Själv kan jag inget om Poker och lika bra är väl det :) (12.3.2007 23:51:08)
Toni - - 213.204.61.182
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar