torsdag 30 december 2010

29.3.2007 17:02:13 K-K-Kära nån!

Var till Bettans bod igår och fyndade några gamla vinylskivor som jag tänkte spisa till kvällen. Jag noterade när jag kom hem att locket till LP spelaren var uppfällt, men tänkte inte mer på det. När barnen var i säng satte jag mej i vardagsrummet i avsikt att avnjuta bl a Good evening Manchester (ett åländskt band minsann). När jag lade nålen mot skivan började den löpa amok och ville inte alls hålla sej i spår. Då förstod jag plötsligt varför locket hade varit öppet, lilla a hade lekt med skivspelaren! Nålen var av och jag förbannade mej själv för att jag inte hade kommit ihåg att ta nålen från den andra spelaren av samma märke jag kört till återvinning två veckor tidigare. Jag beslutade raskt för två saker; jag skulle bege mej till Sedins TV följande dag och lilla a skulle inte få veckopeng förrän hon fyllt 18.

Så dagens projekt var alltså Sedins, jag kommer in i butiken och visar nålen varpå expediten plockar fram en likadan och sätter den på plats. Jag plockar upp plånboken och skall just öppna myntfacket när han säjer "dom brukar kosta 25euro, men på den här står det faktiskt 50" (!!!!!!!). Jag står med öppen mun och stirrar helt paralyserad av chocken (om någon sett nalle puh avsnittet där blixten slår ner i nasses hus så vet ni hur jag såg ut). Ännu värre blev det när jag hörde min mun säga "jag tar den ändå" (!!!!!!!!!!!!?). Så jag vinglar ut ur butiken med en nål som är mindre än min lillfingernagel och kostar mer en ett års utbildning för en större barnaskara i Central Afrikanska Republiken.

I fortsättningen kommer vi endast att samlas en gång om året i vardagsrummet där alla sätter sej tysta och välkammade tillrätta medan far plockar fram en skiva som vi lyssnar på en gång med den nya dyra nålen.

Lilla a`s straff blev istället att gå i en internatskola som styrs av elaka nunnor, där man måste stiga upp i svinottan för att sjunga vesper. 


Andras kommentarer

usch va kul du skriver, gillar det skarpt..!! (31.3.2007 18:02:02)
stinky - - 213.204.52.250
Ditt svar på kommentaren:


Men tänk vilken tur att den inte var större. Då skulle priset bli ännu högre. (30.3.2007 12:44:25)
frida - - 194.112.0.7
Ditt svar på kommentaren:


Du var förmodligen likadan som litet knytt....eller jag vet ju d!!! remember the tabasco....? (29.3.2007 19:08:51)
Magic - - 80.217.80.144
Ditt svar på kommentaren:


Det är bra kilopris på vissa grejjer... (29.3.2007 18:50:31)
ann - - 194.112.2.96
Ditt svar på kommentaren:


det är ju befruktansvärt!som en gammal kompis brukade säga!Men GEM-skivan var ett fynd ju,oberoende av priset.Jag e så gammal så jag var ju faktiskt med "på den tiden det begav sig".De killarna kunde få bastun att koka... (29.3.2007 17:25:58)
cita - - 213.204.50.26
Ditt svar på kommentaren:


hur många gånger har det inte hänt här på holmen att man tappar hakan när dom säger priset. Kul skrivet skall också sägas. (29.3.2007 17:06:30)
- - 213.204.51.159
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar