fredag 31 december 2010

4.5.2007 19:58:50 Och Föglö som efterrätt

Det blev lite oplanerat en skärgårdsresa till idag. Pga arbetarklassens högtidsdagar hade vi drabbats av vissa förskjutningar i schemat och således stod där Föglö idag. Min bil var ju fullastad från gårdagens resa och det tog till just innan lunch innan jag var klar. Jag skulle¨åka lagom till halv 12 båten, men det dök upp en kund i kritiskt ögonblick så jag blev försenad. Halv ett båten fick det bli och nu insåg jag att det inte behövdes mycket bekymmer på Föglö för att det skulle bli övertid idag. Överfarten tar en halvtimme så jag passade på att ta mej en liten tupplur, jag väcktes av att en färjkarl öppnade bil dörren och ropade "det är dags att vakna nu!". Naturligtvis var det jag som stod längst fram på båten.

Degerby var så fullproppat med problemavfall att jag inte sett på maken och jag undrar om hela Föglö haft garagestädning samtidigt. Det tog över en timme att klara av ett arbete som vanligtvis görs på en kvart. Även här fick jag ett trevligt avbrott tillsammans med lokalbefolkningen när ingen mindre än ledaren för klanen McSealeaf dök upp och ville språka återvinning. Förutom det var det enda av intresse att jag lyckades dränka foten i batterisyra (kittlar dödsskönt i kängan!).

Naturligtvis var det lika illa ställt på tippen som i Degerby och jag insåg att jag inte skulle hinna med fyrafärjan heller. Jag fick snällt ringa och avboka en inplanerad kaffebjudning. Runt halv fem var jag klarjobbad och färjan avgick 17:15, lite försenad var den ty Föglö tycks vara ett populärt resmål med två fullastade färjor efter varann. kvart över sju var jag slutligen hemma igen och kunde återställa bortslarvade kommentarer bland annat.


Kommentar till Och Föglö som efterrätt


Inkommet 5.5.2007 17:39:18
Och jag är så tacksam :) och en länk har jag fått också, va snäll du är!!!
Susy
Svar:
Jodå, jag är godheten personifierad.

Inkommet 5.5.2007 17:44:37
Susy: Du fick av mej också men den försvann tillsammans med de andra 10 :( Men av nån märklig anledning som jag inte alls förstår så syns den om man surfar in på sidan med mobilen!?
ia
Svar:

Inkommet 5.5.2007 18:06:03
Märkligt, det är ju det här med teknikens under! Jag har bara två länkar på min sida, kommer mej aldrig för att lägga in fler...borde ju lägga in alla jag går in på i alla fall...och då hamnar ni båda där :)
Susy
Svar:

Inkommet 7.5.2007 00:30:42
Wohoo! Publicitet till McSealeaf-klanen.. Det gillar vi! =) Förresten, jag tutade när jag körde förbi idag, hoppas du var hemma och hörde!
Tommy McSealeaf
Svar:
Jo jag hörde dej nog, men hann inte vinka. Lairden och jag kom rasande bra överens vad rörde återvinningsfrågor och då skall man ha lite publicitet tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar