torsdag 30 december 2010

24.2.2007 00:21:41 Att träna är att dö en smula

Jag har varit på fotbolls träning i kväll. Den här gången känner jag att jag gjort mitt bästa, så är inte alltid fallet eftersom jag dels är en "match spelare" (jag är mycket bättre när det gäller än annars) dels är jag lättirriterad och tjurig när jag är på planen. Detta medför att när det blir mycket gnäll blir jag bara sämre när det gäller träning och vad gäller match... tja ettdera blir jag bättre eller så gör jag nån idiotisk tackling och blir utvisad. Delvis är det också en försvarsmekanism att inte gå för fullt på träning.

Om man ger 100% på en träning är man bättre, men i och med att jag tillhör kategorin "snedsparkare och träben" (jag är båda) ökar chanserna att skada en lagkamrat avsevärt om jag ger järnet (vår lille kurd kommer ha svårt att gå imorgon, tihi) . Dels blir man så grymt förbannad om man gör sitt bästa och misslyckas. Alltså finns det helt klart fördelar med att ge ca:75%. Nackdelarna är tyvärr icke helt oansenliga, jag får sällan spela så mycket som jag skulle vilja eftersom tränaren tar ut laget på basis av hur man har varit på träningarna (ett moment 22), man får inte heller den där känslan av tillfredsställelse efter att ha tuffat på i tre kvarts fart i en och en halv timme.

Nå nu har jag gjort mitt bästa och har därför ont i ryggen, är trött på gränsen till utmattning och kan därför inte fungera normalt i familje situationer. Jag kan inte se på tv för då somnar jag omedelbart i soffan och jag kan inte göra så mycket annat heller för då kan jag kollapsa i en utmattad hög någonstans och kanske bli liggande i flera dar.
Förra året spelade vi i herr elvan, det betydde ca: fyra matcher på två dagar. Den första dagen efter kunde jag inte gå ner för källar trappan för jag hade så ont i knäna (toaletten är i källaren), detta innebar att jag fick kissa i alla tillgängliga blomkrukor. Andra dagen efter hade jag så ont i låren så jag inte kunde gå UPP för trappor! Jag sov i pannrummet den natten. Andra återkommande skador är främst såriga knän och höfter, när man gör en glidtackling gör man likadant varje gång och det innebär att jag hela somrarna och halva vintrarna för det första; knappt kan duscha för det svider så och för det andra inte kan ha byxor på mej mellen lördag och tisdag (jag är inget vidare sällskap de dagarna, luktar illa och är halv naken).

Det intressanta är att jag så gott som aldrig blivit så skadad att jag måste avbryta mitt i matchen (jag blev skjuten i huvudet en gång så jag svimmade och sparkade sönder foten så jag måste sys, men det var inte mitt beslut att åka till sjukhuset någon av gångerna), jag har sträckt lår och stukat tummar, har fått hårda bollar på näsan och varit i slagsmål, har fått dubbar i knät och blivit sparkad i huvudet, men aldrig stigit av planen i onödan!
När sen väl domaren blåst av matchen och jag stiger över de magiska linjerna är det en helt annan femma, strax är jag ett ynkligt vrak som behöver tyckas synd om och som haltar omkring i huset som en osalig ande i väntan på lite sympatier och tröst.
Nåväl nog om detta, nu måste jag lägga mej i ett liniment bad över natten.


Andras kommentarer

Nej. Han blev utbytt... Det såg bara ut som om han gick ut efter målet. Så som han seglade var det nog ingen idé att hålla honom kvar på planen. (25.2.2007 19:03:17)
M.Virta - - 194.112.0.7
Ditt svar på kommentaren:


Lite skämmit att jag är smått beroende av din blogg men wtf, du skriver ju för underbart.. Avbröt du inte själv efter MÅLET i höstas? (25.2.2007 18:39:43)
BNBK - - 82.199.168.167
Ditt svar på kommentaren:


Den där boll-i-huvudet grejen, det var ju nästan status. kom med i tidningen och allt ;) Jag gick väl typ i lekis då och dom frågade om det var min bror ;D DÅ tyckte jag nästan det var häftigt. Nu.. ja du får gärna hålla dej på benen. Jag läser förresten boken, just trodde jag att hon inte var död, att dom berättade vad som hade hänt. Sen kom jag på att hon var död. då var jag sur i en kvart för att ja inte fattade när hon dog, alltså missade jag spänningen i det hela. sen kom jag fram till att hon nog lever. så nu lever hon. Men taylor är döööd!!! buääh. (nej jag gråter inte på riktigt. men mina linser börjar bli torra. jag ser inget.) (24.2.2007 01:47:35)
frida - - 213.204.60.63
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar