fredag 31 december 2010

6.4.2007 17:11:36 Städa städa varje fredag

Första delen av städningen är avklarad. Jag har rensat bort ca 90% den bråte som förra ägaren lämnade efter sej (hon var en riktig skrotsamlare tant Gerda), 14 bildäck hade jag under en gran
t ex. Utedasset tömdes även det på allehanda saker trots att jag inte tror det kommer användas.

Nu skall jag förbereda mej för att gestalta Jesu lidande på korset senare i kväll, så det är middag, dusch och rakning som står på schemat. Sen skall vi se om jag har några kläder som man vågar visa sej ute med (detta beror oftast på hur modig jag känner mej, alltså mer och mer sällan ju äldre jag blir). Jag har inhandlat ett rödvin från amerika med en syltig smak (betyder det att den är gjord av svartavinbär??) samt några vanliga släta chips som skall gestalta oblat.

Det slog mej förresten att krogen borde blivit rökfri nu så det här skall bli riktigt spännande.


Kommentar till Städa städa varje fredag


Inkommet 6.4.2007 17:34:18
Första Maj börjar rökförbudet gälla. Så lite rök till hinner man suga i sig.
Svar:

Inkommet 6.4.2007 17:48:44
Ha så trevligt på middagen!Det är du värd om du städat hela dagen!
cita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar