torsdag 30 december 2010

1.4.2007 23:13:45 Del5. Sista kapitlet (hoppas, hoppas)

Nu skall det vara klart, mission accomplised och allt det där.

Stora I och lilla a kom isäng utan några större bekymmer, lilla a lyckades inte ens gnälla mej till upprördhet. Lilla o var hungrig som en varg och måste matas med tonvis av puré och banan, men han verkade inte riktigt trött. Det fick bli lite gåstols-rally för att trötta ut honom. Så där satt vi och tittade på sportnytt och busade när dom visade kanot och tittade uppmärksamt när det var fotboll (jag börjar tro att tv tittande från soffan i lugn och ro är en myt). Efter sportnytt så passade vi på att dansa lite till flat beat som Ia lagt in som dagens kortis och sen började äntligen ögonen klippa på lille o.

Upp i sängen, men trots att han inte orkade hålla ögonen öppna längre höll han händerna igång och ville inte alls ge efter för John Blunds ansträngningar. När han äntligen verkade ha somnat smög jag iväg tyst som en mus varpå han  ögonblickligen vaknade och trillade i golv! Efter att han bannat mej rejält gick han ändå med på att det nog var sovdags i alla fall varpå han somnade på riktigt.

Äntligen lugn och ro han jag tänka, men jag hade knappt kommit ner för trappan innan telefonen ringer. Det är mamma som undrar om stora I vet var fjärrkontrollen till dvd`n är. Dom har just satt sej ner för att kolla nya Bond rullen och upptäckt att fjärrisen är försvunnen, stora I är dock säker på att hon bara haft den i soffan och där har dom redan letat.

Som avslutning på detta lilla äventyr återstod nu bara sanering av katastofområdet. Alla barnen hade gjort sitt bästa för att oreda och med ett hyffsat resultat om jag får säga det själv. Nu håller jag tummarna för att lilla o hålls i sömnens rike och att kära sambo hittar av båten tillslut (DET BETYDER IKVÄLL! Bara så du vet).v


Andras kommentarer

Förresten,det verkar vara bara du och jag som e här nu,och jag tänker gå i säng.gå och lägg dig! (1.4.2007 23:45:04)
cita - - 213.204.50.26
Ditt svar på kommentaren:


i morgon är en annan dag du kan ju hoppas att det är tillsammans med din sambo vem vet kanske hon har börjat gilla det där med kryssning (1.4.2007 23:20:36)
smulan1 - - 82.199.169.200
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar