fredag 31 december 2010

29.4.2007 23:41:43 Klant kontring

Inspirerad av PetERs traktor fadäs passar jag nu på att kontra.
När jag hade haft körkort ett halvår var det dags att sätta på vinterdäcken, min oerhört hjälpsamme far förmanade mej "skruva inte fast dom så hårt, tänk på att du skall ha upp dom till våren". Sagt och gjort för varje däck jag satte på skruvade jag fast dem lite lösare. När det var dags att åka iväg förde bilen ett fasligt oväsen och betedde sej underligt. När jag kört cirka 800 meter tänkte jag att jag måste stanna för att se efter vad som var fel, min bil tänkte också att det var dags att stanna ty jag blev omkörd av mitt eget bakdäck. Som om detta inte var nog så passerade fyra av mina arbetskamrater från sommarjobbet mej när jag stod ute på en åker med bakdäcket i handen.


Kommentar till Klant kontring


Inkommet 29.4.2007 23:50:16
Ja det där med däck som rullar i väg är alltid kul hihi man blir så förvånad. När min syster gick med barnvagnen ner för skarpansvägen så lossnade helt plötsligt ena hjulet. Man tänker aldrig på att det är ens eget utan tänker kolla ett hjul som någon tappat.Just som man tänker det så märker man nog att det var visst sitt eget hjul som rullade i väg.
smulan1
Svar:

Inkommet 29.4.2007 23:53:51
Det är jävligt underligt det där, jag har inte snackat med Benny på två veckor, men nu under loppet av tre minuter råkade han passera...
PetEr
Svar:

Inkommet 30.4.2007 00:38:37
Det där med hjulet hände mig en gång...i nåt bilspel. Tror det hette Grand Prix eller nåt sånt. Tydligen måste jag ha törnat mot nåt eftersom ena framhjulet kom farande som från ingenstans. Sen minns jag en gång i Colin McRae Rally 3 när det lät donkadonka, hela bilen skakade och betedde sig underligt en halv deltapp. Framme vid checkpunkten märkte jag att ett backdäck saknades av och att jag kört på bara fälgen. Det var kul att kolla på replayen. Där såg jag att däcket bändes av i en hård kurva varefter det slog gnistor om hjulet resten av banan. Det är helt sjukt hur realistiska bilspelen blivit! :D
Toni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar