fredag 31 december 2010

15.4.2007 12:38:21 Heureka!

RoNaX har just hittat lösningen till en av de saker jag funderar mest över (han löste det egentligen i fredags men då var jag för trött för att läsa). Jag brukar bekymra mej en smula över det faktum att jag sällan orkar göra nåt vettigt på min fritid, man jobbar och sen är man helt slut och på helgerna har jag ingen lust att göra nåt. Nå nu skriver Hr.Arbetsmyra: "Ångorna från färgburken gör ju att man blir aningen lättsinnig"  (detta efter att han tagit en kaffe paus trots att han bara målat halva huset, lättja när den är som värst). Nå hursom helst vad är det jag gör på jobbet? Jo jag handskas med stora mängder målfärg och lösningsmedel och om Bror Duktig tar en kafferast av en burk färg så borde jag ha rätt att gå i ide efter en arbetsdag.

Nu kanske inte RoNaX presenterade en lösning på mitt problem utan, mycket bättre, en ursäkt för att inte göra nåt i fortsättningen heller


Kommentar till Heureka!


Inkommet 15.4.2007 13:04:32
Tror nog tyvärr inte att kretsloppsarbetare (eller vad det kan ha för fin titel) är det mest hälsosamma man kan hålla på med i längden. En av sorterarsamhällets stora baksidor, för hanteringen går knappast att automatisera helt?
Svar:
Nej knappast, men det verkar vara de tunga lyften som knäcker oss snarare än de välgörande ångorna

Inkommet 15.4.2007 22:04:20
äh,du är bara lat.Erkänn!
Cita
Svar:
Tänker jag minsann inte alls erkänna! Det är ångorna som hindrar mej från stordåd, så de så.

Inkommet 16.4.2007 09:42:47
Hallåååååååå. Jag ÄR en lättsinnig människa! Jag bara konstaterade att ångorna spädde på den egenskapen. Får jag ordentliga anfall av arbetslust brukar jag helt enkelt sätta mig i ett hörn och skaka tills anfallet går över! :-)
RoNaX
Svar:
PAH! Försök inte, du är ett tydligt fall av arbetsnarkoman.

Inkommet 16.4.2007 10:12:29
A-a-a-a-a-arbete. Må-må-må-må-måndag. Ka-ka-ka-ka-kaff-ff-ffe.
Svar:

Inkommet 19.4.2007 12:06:31
faktiskt inte första gången nån sagt att jag är arbetsnarkoman... men jag lovar, jag lever i förnekelse!
Svar:
Första steget att bli frisk är att erkänna för dej själv att du är sjuk, sen kan du komma till Dr.Boutros soffa för att tala ut om ditt missbruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar