fredag 31 december 2010

11.5.2007 17:49:37 Rose-marys baby

Jag hörde på radion idag att James Brown brukade, i slutet av sina konserter, låtsas svimma av utmattning och bäras av scenen. Just innan han var ute spratt han till och ville tillbaka till sin publik alltmedan roddarna försökte ta ut honom. Publiken var i extas när han drog en extralåt för dom trots sin utmattning.

Då kom jag helt osökt att tänka på min kompis Kjells fotbollskarriär. Kjell var inte med så ofta och det var ganska långa mellanrum mellan gångerna, han har också själv sagt att han byggde sitt spel på 90% utseènde. Vilket i sin tur ledde till att så fort han lockat ett kvinnligt fan i sin fälla så försvann han igen. Hursom helst så brukade han vid första bästa kontakt med motspelare (i ärlighetens namn räckte det ofta att dom var på samma planhalva) stupa som en fura och rulla flera varv samtidigt som han höll sitt svårt skadade (och minst brutna) ben. Första gångerna detta hände efter varje comeback så blev jag hemskt orolig (han har alltid haft en tendens att göra korkade saker som att bränna fast sej i elstängsel och hoppa med huvudet före i golv), han är trots allt "Rosemarys baby" och någon måste ju se efter det lilla busfröet när hon inte är med. Nå det må vara hur som helst med det, men i likhet med James Brown så kvicknade han mirakulöst i så fort vi skulle  bära honom av planen (för att sätta in någon som till exempel byggde sitt spel på 90%talang) och haltade in för att spela vidare för sin publik (som säkerligen var i extas). Själv brukade jag förbanna min dumhet som gått på detta trick en femtioelfte gång. 


Kommentar till Rose-marys baby


Inkommet 11.5.2007 19:51:06
Hmm... Vore kanske något för mig och systrarna att testa på vår nästa spelning. Att rasa ihop av utmattning, bäras ut, kvickna till, gå in på scenen och dra ett extranummer inför jublande publik. Fast å andra sidan hände det min ena syster för några veckor sedan i Österbotten. Hon ramlade av scenen och slog sig gul och blå. Sedan bars hon upp på scenen igen... och fortsatte sjunga. :-)
Isabella
Svar:
Man måste välja sin tid och plats, att falla AV scenen är inte rätt. Vad jag förstår så gjorde han det i det senare skedet av sin karriär så ni har ju lite tid att finslipa än.

Inkommet 11.5.2007 19:55:13
Kjell borde nog anlitas till nån teaterscen låter det som :´)
Svar:
Döende svanen tex

Inkommet 11.5.2007 22:22:48
Måste säga att Kjell borde ha mellan namnet svanen, han är mirakulöst bra på den, jag har aldrig sett någon så aktivt och ibland hyffsat bra filmare ens i Italiensk fotboll, alla borde gå kurs med honom! Lycka till i morgon!!!
Danka
Svar:

Inkommet 12.5.2007 09:04:16
:D
Svar:

Inkommet 12.5.2007 19:19:34
Då en bekant till mig en gång då hon träffade Kjell för första gången frågade vad han sysslar med (alltså så där som man frågar då man vill veta om den andre jobbar, studerar etc.) svarade Kjell: "Är snygg!". Fotbollen han spelade var dock inte alltid det samma:-(
Pre
Svar:
Nej jag minns en enastående du utvisning (men låt den som är utan synd kasta första stenen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar