torsdag 30 december 2010

21.1.2007 21:23:35 En ryslig historia

Jag tittar aldrig på skräckfilmer, de är alldeles för läskiga för mej så jag har svårt att få någon behållning av dem.
Nu var det ju så att canal plus visade The ring och den hade ju blivit väldigt uppmärksammad och då vill man ju ändå kolla upp den.
Sagt och gjort, jag var ensam hemma i det för kvällen extra stora huset, filmen börjar nån gång runt midnatt och detta är under den mörka årstiden. Denna skräckis lever upp till sitt rykte och jag delar min tid mellan att titta med ett öga, gömma mej under filten och spela dator i ett annat rum. Jag svettas och våndas genom hela filmen utan att riktigt sett något och kan andas ut av lättnad när den äntligen är slut.

Klockan är nu ca 2 på natten och när jag går in i köket hör jag ett obekant ljud, jag stannar upp och lyssnar... ingenting, det var nog bara katten som ropade. Jag släcker ner och börjar gå upp för trappan, när jag är nästan uppe knackar det på dörren!!! Pulsen ligger på 203 och jag tänker att detta kan inte vara sant (samtidigt som jag känner galenskapens våldsamma skratt inom mej!).
Uppifrån trappan kan man se fönstret brevid ytterdörren, så jag böjer mej ner för att kika och får då se en hand som sakta (likt en zombies)  vinkar åt mej. Nu kan jag inte längre avgöra om min puls nåt rekordhöjder eller om hjärtat helt enkelt stannat, men jag tar mej samman för att öppna dörren...
Där ute står en kompis som just kommit hem från sverige men glömt sina hemnycklar och tagit bilen ut till mej för att ha någonstans att sova.

Slutet gott allting gott!


Andras kommentarer

Pfff..."The Ring"? Den är ju ingenting. Jag säger bara en sak: "Pulse". Den är den enda film som lyckats med bedriften att ge mig mardrömmar i vuxna år. Och då menar jag inte Pink Floyds musikvideo med samma namn, utan en skräckis från 1988, se: http://www.imdb.com/title/tt0095924/plotsummary (28.1.2007 02:19:47)
Toni Brandt - toni@territoni.ax - 213.204.61.182
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar