fredag 31 december 2010

16.5.2007 19:29:01 Kökar och brunsås

Uppdraget slutfört, skärgården runt på 14dagar. Kökar var den sista utposten och den gick smärtfritt. Jag tog god tid på mej då jag misstänkte att där skulle finnas en hel del varor att hämta. Mina misstankar visade sej vara korrekta och jag fick mitt lystmäte mättat. Jag gjorde även ett försök att hitta pittoreska inuiter men det par jag konfronterade talade med en tydlig svensk brytning, utlänningar är ju förståss också roligt och man kan ju alltid berika sej med seder och bruk från främmande kulturer.

Den oerhört viktiga matchen mellan Neandertalarna Albion och Vackra Vargarna spelas ikväll och jag skall åka till min gode vän Salle för att se den gå åt h*lv*te. Jag hade tagit en tupplur på färjan när jag fick sms som löd " om du vill ha matchen bandad får du köpa 3.99l brunsås", jaha tänkte jag skall han laga brunsås klockan 9 på kvällen följt av tanken 4 LITER! Har mannen trillat av sin stege och slagit huvudet?? Sen slog det mej att det var ett tolvpack öl han ville ha och då föll bitarna på plats.

Nu skall jag vakta lille n medan kära sambo med kompis firar en försenad födelsedag på söderby livs (!?). Lille n har inte vaknat ännu och jag hoppas han är på bra humör när han gör det.


Kommentar till Kökar och brunsås


Inkommet 17.5.2007 11:44:46
Ha ha, brunsås...
Svar:

Inkommet 17.5.2007 12:20:43
hi hi brunsås ja han tänkte nog ha stor middag han tydligen. Lät nog godare med öl måste jag säga. Bättre med 4 liter öl en 4 liter brunsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar