fredag 31 december 2010

18.5.2007 21:51:43 Blogg-Mat

Den stora blogg-middagen blev äntligen av ikväll efter mycket om och men. 4 pers blev vi till slut om man inte räknar reporter Liz (och hon åt inget så det gör jag inte), Cita, Toni, Ia och jag. Det första man slås av är att ingen (utom tydligen Ia) liknar sej från bilderna. Man tänker va? Är det där Cita?? Då måste väl den där stilige unge mannen vara Toni varpå Cita säger " du liknar dej inte alls" (fast det gör jag för jag känner igen mej varje gång). Vi börjar med att små prata lite och Liz är sannerligen en mästare i att se intresserad ut (är det DET dom lär sej i journalistskolan, har alltid undrat), efter en stund kom fotografen och tog tvåmiljoneretthundranittiotusen bilder (det är sant jag räknade) vilket kommer att förklara varför ålands mest ansträngda leènden kommer att pryda ålandstidningen nästa lördag (varför Cita blundar och ser stupfull ut finns det dock ingen tillfredsställande förklaring till). Det blev en ganska trevlig samtalsstund och inbillar jag mej ett gynnsam intervju klimat där det inte blev allt för mycket flams och trams (har en tendens att ske när jag är inblandad) och inga pinsamma tystnader (vilket jag misstänker, vis av erfarenhet, att det inte blir när Toni är med). Efter att Liz hade avlägsnat satt vi kvar en stund och samtalade innan Cita måste hasta iväg på nya uppdrag (hann inte notera om hon bytte om i en telefonkiosk först), så vi andra tre drack en varsinn kaffe relaterad dryck en stund innan jag noterade ett sms från min mor: nu har han skrikigt sen tio över fem! (lille o alltså inte min far) så jag svarade kommer strax varpå det returnerades: fast nu har han tappat rösten så det är lite lugnare. Jag kan säga att han var glad att återse oss.


Kommentar till Blogg-Mat


Inkommet 18.5.2007 22:22:39
Vill bara säga att det var jag också.
Sign. "Halvdöv"
Svar:
Tss tss du överdrev säkert.

Inkommet 18.5.2007 22:35:21
Vadå inga pinsamma tystnader när jag är med? Inte antyder väl herr Boutros att jag skulle vara pratsam på något vis? Det var det jävligaste! ;)
Svar:
Nehehe! Jag skulle ALDRIG göra nåt så lumpet.

Inkommet 18.5.2007 22:38:24
Vad kul med blogg middag. Men bara 4 pesoner när det finns 160 bloggar?
Svar:
Ja det hade vart kul med lite fler, men Liz skrev så pennan glödde ändå.

Inkommet 18.5.2007 22:51:24
Jag förstår precis de där med Cita o se knasig ut på bild, de är något som går i släkten.Bilden hon har på sin blogg måste vara manipulerad.
Gunilla
Svar:
Jo jag undrar om det inte kan vara så.

Inkommet 18.5.2007 23:20:57
Ja, i verkligheten ser ju Cita *nästan* ut som folk ;) F ö fyllde Liz ett helt block! Hoppas ni andra också fick en syl i vädret ;)
Toni
Svar:
Jodå vi lät dej prata för dej själv i hörnet och förde en intressant diskurs tillsammans utan dej. Märkte du inte det?

Inkommet 19.5.2007 00:04:11
Noterade att Boutros hade sin kostym på sig! Jeans, en läcker svart tröja med kritsträckade rutor på och jeansjacka! Way to go!
Danka
Svar:
Ibland går Fantomen på gatan som en vanlig man vet du.

Inkommet 19.5.2007 00:51:22
Kul att få rapport från middagen! :-) Ska bli roligt att läsa artikeln. Kom just på att jag träffat fler bloggare än Ann. Liz har jag ju träffat många gånger!
Isabella
Svar:

Inkommet 19.5.2007 13:54:56
Hmmm, vänta nu...Om ni var dom som satt och pratade vid mittbordet och blev fotograferade...Vilka var då dom som satt vid mitt bord borta i hörnet? Och vem var den du trodde var jag? (Undra på att du tyckte jag såg ut som en stilig ung man). Hmmm, det är verkligen svårt att känna igen folk man bara sett på internet.
Svar:
Tja det var väl Fyll-Börje och Piss-Bosse tror jag och han vid vårt bord var väl nån fotomodell.

Inkommet 19.5.2007 17:19:41
Typiskt att middagen blev av nu...nu när jag inte kunde vara med (första gången), men jag slapp ju bara med i tidningen i alla fall ;) men det skulle ha vart skitkul att träffa er på riktigt!
Svar:
Äsch inte då, vi var skittråkiga allihop jag lovar.

Inkommet 19.5.2007 21:40:30
Var det du som var in och handlade tidning på bokhandeln uppe i backen idag?:-) Du ser INTE ut som på bilden i så fall:-)
Svar:
Det var nog jag och tydligen föreställer bilden nån annan, Clint Eastwood kanske (hoppas, hoppas).

Inkommet 20.5.2007 21:16:37
vad menar toni med att jag "nästan" ser ut som folk?!Killen är ju så betuttad så han inte vet vilket ben han ska stå på..jaja.I allefall,tack för senast Boutros!hoppas ni skvallrade snällt om mig när jag hade gått...
cita
Svar:
Han försöker spela svalt ointresserad bara, låt honom hållas.

Inkommet 20.5.2007 22:09:04
Det var faktiskt lättölen som fick mig att stamma, rodna och gav mig såväl handsvett som svårighter att välja vilket ben jag skulle stå på. Betuttad vet jag väl inte om jag är men nog har jag sett värre nog ;)
Svar:
Jo så måste det ha varit, jag drack själv nån lättöl igår och kom inte av färjan. Farliga saker det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar