fredag 31 december 2010

17.5.2007 16:38:20 The best laid plans of mice and men...

Min "grand masterplan" sprack. Jag hade tänkt åka till jobbet idag för att lasta av bilen, därpå byta bil för att slutligen resa till Föglö imorgon bitti och kanske som en onus ta med mej lilla a då hon tjatat om att få fara till jobb med mej i flera veckor nu. Jag klädde mej i mina bästa syrafasta kläder och hoppade in i lastbilen. När jag kom ut på storavägen dog den och jag hade nätt och jämnt kraft att manövrera in den på busshållsplatsen (servon slutar funka när bilen är av). Där står den nu och skäms medan vi väntar på bergningsbilen. När jag ringde och förklarade för bärgarn vilken bil det var så sa han "och den står där i Söderby där jag brukar hämta dom ifrån?". Han känner sina kunder den mannen!


Kommentar till The best laid plans of mice and men...


Inkommet 17.5.2007 17:12:20
Hahaha. Kul med personlig service :)
Toni
Svar:

Inkommet 17.5.2007 17:38:29
Asg. Tala om stammis hos bärgningen när de till och med vet var man står. Borde det inte finnas rabatt då? Det tycker absolut jag använder man dem så mycket ja då måste de ju pruta på priset lite i alla fall.
Svar:
Visst är det så! Fast oss emellan, köper man det billigaste skit på fordonsmarknaden kan man gott betala lite extra i bärgning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar