fredag 31 december 2010

13.5.2007 09:10:24 Morsdag!

Det är i sanning en strålande morgon idag, fåglarna kvittrar och humlorna är redan i fullgång med att plundra linden på humle-godis. Egentligen hade jag inte tänkt vara uppe så här tidigt, men när lilla o hängde sej över sambo och joddlade henne i örat tänkte jag att detta ingalunda var ett passande beteènde på självaste morsdag!
Blommorna jag köpt igår hade jag förvarat i bilen över natten och dom hade klarat sej riktigt bra och det var ju tur då det inte riktigt är säsong för att skörda blomster i grannarnas rabatter. Jag minns en morsdag för många, många år sedan. Av någon anledning var jag inte hemma så det föll på lillasyster demon och lillebror h att sköta firandet, dom måste väl ha varit 7 respektive 5 år gamla och de lyckades riktigt bra för de kom inbalanserande med en tebricka där kopparna åkte kana hit och dit. När dom placerat brickan i sängen utan att orsaka någon svåra brännskador frågar lille demon "mamma när blir te te?" mamma förstår inte riktigt frågan så demon förklarar "jo alltså först koka jag upp vattnet... och sen kokade jag det 10 minuter till försäkerhets skull".


Kommentar till Morsdag!


Inkommet 13.5.2007 11:05:45
10 minuter till!!?? Det måste ha varit vidbränt efter det. Själv använder jag vattenkokare för att det inte ska gå illa....
Svar:
Fast vatten brukar väl inte brännas vid??

Inkommet 13.5.2007 11:36:55
tss elvis för *räknar på fingrarna* 8 år sen fanns inga vattenkokare. För övrig känns det där som nåt jag faktiskt kan minnas svagt nu när du säger det. *tänker så det knakar*
Svar:

Inkommet 13.5.2007 11:46:18
Inga vattenkokare...? Nej just det! Då förstår jag varför jag är bättre på att göra te nu. Tidigare så misslyckades jag ofta. När man skulle ha vattnet så verkade någon ha brutit sig in och helt fräckt snott mitt tevatten! I andra fall så var det p***ljummet och inte så gott...
Svar:

Inkommet 15.5.2007 10:17:09
"Vill du ha ditt te löskokt eller hårdkokt?"
Toni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar