fredag 31 december 2010

29.4.2007 17:48:30 Anticlimaxboll

Lördagens match blev något av ett anticlimax. Vi samlades vid Esso lite efter 10, jag tog bussen in.Vi åkte hyrbil till Hummelvik och vi hade ordnat det så bra att kroppsljuds-orkestern åkte i en bil medan vi andra väldoftande gossar fick en egen. Det tar ca:3 timmar att åka till Brändö (kanske något mindre) och 20min att köra över Brändö till Åva. Det mest anmärkningsvärda var att det rådde en skriande brist på måsar (och björnar fanns där inga heller). Färjan mellan Åva och Osnäs tar bara 40min och sedan är man i Egentliga Finland (tack för den, var var jag före?). Ytterligare nån timme i bil och sen är vi framme vid fotbollsplanen där det visade sej att motståndana hade samlat ihop en trupp på icke mindre än 4 man! Det krävs 9 för att ens starta matchen. Deras tränare ringde till alla han kom på men de lyckades inte skrapa ihop ett lag. JIK vann således matchen med 3-0 och det var bara att åka hem igen. Hemresan blev som vanligt stora mängder dryck och bastu och även en smula bubbelpool och mat för att sedan gå upp till baren, beställa in en öl och min vana trogen somna.


Kommentar till Anticlimaxboll


Inkommet 29.4.2007 19:50:58
Du har satt ett / för mycket på länken till Cita :-) Grattis till vinsten by the way ;-)

Svar:

Inkommet 30.4.2007 00:01:58
Skön seger, hur gör ni förresten, lottar ni ut målgörarna på hemresan. Förresten, bubbelpool och bar på norra linjen. Äntligen, nu skall jag börja åka till skärgården igen
PetEr
Svar:
Lagledaren talade med nån på telefon och sa att vår målvakt gjort första på straff vid ställningen 0-0 "det var som tusan svarade han!" sen gjorde Boutros 2 fortsatte Lagledare "Nej nu ljuger du iallafall" svarade han då!

Inkommet 30.4.2007 12:06:29
Hej! Låter som en onödig dag d d är du....:S Du har väl inte gjort flera snedfelsbedömnngar på sista tiden förresten? e lite orolig för din mentala hälsa... Såg att Jicken tänker köpa hem mej? Kan bli dyrt....jag har precis börjat träna med ett annat div 5 lag... lite rostig men som du vet....het o som du oxå vet, fotboll är 90% utseende och attityd=D Rosén

Svar:
Nej nej nej toksmurfen! Unge herr Rosèn har alltid varit 90% utseènde, 9% filmningar, 0,5% onödiga utvisningar och 0,5% osannolika flytmål (40meters inlägg som seglar in och liknande)

Inkommet 30.4.2007 15:53:49
Jag undrar inte alls över att det var måsbrist i Brändö, jag tror hela gänget var hos mig och övade prickskytte på tvätten. Fick tvätta om det mesta, har aldrig varit med om liknande attack...
ann
Svar:
Vi såg två men dom såg vilsna ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar