torsdag 30 december 2010

20.1.2007 12:24:19 Frukost med Jimi

Jag satt och frukosterade med lille Oz denna morgon och knäppte i gång min i tunes spelare på datorn för att pigga upp stämningen. Döm om min förvåning (och i ärlighetens namn, ohejdade förtjusning) när grabben börjar tokdansa i stolen till tonerna av Jimi Hendrix All along the watchtower, ett tag trodde jag han skulle välta hela stolen och nu har han blåbär i örat och lax i pannan (pga oförmåga att lära mej av mina misstag fortsatte jag mata honom medan han dansade).

Jag försökte tidigare lära upp hans 4-årige storasyster till fullfjädrad hårdrockare genom att spela AC/DC och Black sabbath skivor på vinyl (ty man lär sej bättre i long play), jag visade hur man spelade luftgitarr, vi headbangade och gick igenom hela Angus Youngs dansrepetoar. Resultatet blev okej, dansande och hoppande funkade, luftgitarren gjorde det inte, men vi hade ju bara övat nån liten dag så det var ingen fara.
Efter att hon sedan spenderat exakt 3 minuter med sin storasyster kom hon tillbaka sjungandes, på felfri engelska, Blackeyed piece My hump samtidigt som hon klappar sej på rumpan precis som Fergie.

Nuförtiden kan man ibland iakta mej i ett dunkelt rum där jag sitter och försöker lära katten spela luftgitarr, i bakgrunden kan man höra en avlägsen röst som sjunger my hump, my hump, my hump, my hump, my hump, check it out!


Andras kommentarer

Det var ju jag.... men då var jag ju ung o rebellisk-..... nu e jag äldre och ansvarstagande! Kungen (21.1.2007 16:40:56)
- - - - 80.217.80.144
Ditt svar på kommentaren:


Boutros for presinent!!! (20.1.2007 16:40:26)
- - 82.199.168.167
Ditt svar på kommentaren:


asså.....du borde lära ungen att lyssna på Il Divo! det är musik för en smart unge! Jag har alla skivor... jag kan skicka dom till dej för jag förstår att du redan nu längtar efter att lyssna på dessa välartade italienska pojkar! väälkammade är dom oxå!!! Så, nu e d slut på långt hår o hög rockmusik!! Så klipp dej nu o bli som mej!!! Jag kan skicka en bild på mej själv oxå om du har glömt hur bra jag ser ut, välvårdad!!! För övrigt så vill jag gratulera.....en månad i efterskott men d e ju tanken som räknas!!! Mvh: Kung Rosén (20.1.2007 15:15:25)
kung - - - 213.114.17.16
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar