torsdag 30 december 2010

4.2.2007 00:23:10 Denna dagen ett liv

Hade en ganska bra morgon idag. Det är något visst med att stiga upp innan alla andra, allt är tyst och man får äta frukost i lugn och ro.
Orsaken till att jag var uppe i svinottan (tio tiden typ) var att jag skulle panta burk. 1174 (etttusenetthundrasjuttiofyra!!) st närmare bestämt och nej jag har inte druckit alla själv (inte en enda av dom faktiskt). Mitt jobb tar emot aluminiumburkar och då är det "bara" att sortera ut panten så har man en liten pansionsförsäkring på hög. Det är nu ganska sällan jag pantar, men februari verkar vara min betala-bort-hela-länen-i-räkningar månad och då var det här ett ganska bra sätt att skaffa fickpengar. Två och en halv timme tog det och 73.05e i egen ficka blev det. Det funkar rätt bra om man hinner före värsta rusningen (man får ju lov att avbryta när det kommer nån stackare med fyra flaskor bakom en) och den alltid lika trevlige Niklas ställde snällt upp och rensade maskinen mitt i lunchen. Pantapparaten har lite svårt när det kommer så mycket burk, det värsta haveriet orsakade dock reparatören själv när han provade panta en svensk cola burk (vilket jag senare fick skäll för av en sur gubbe).

När det var klart skulle jag via skivbörsen för att sälja några lp-skivor, jag fick fyra euro av den alltid lika hårdnackade Patrik. Det goda var att jag köpte en AC/DC vinyl för bara 3e och därmed hade jag för första gången kommit ur den butiken med mer pengar än jag gick in med.

När jag kom hem var det fotboll på tv och sysselsättningsprogram för Oz som gällde, torsk till mat (jag tror den var egenhändigt uppdragen i mellanvik men jag är inte säker).

Kvällen höll på att slå någon sorts tråkighets rekord; melodifestivalen på tv, datorn upptagen, barnen snälla, sambos väninna över = absolut ingenting att göra! Ska hugga in på mina julklappsböcker snart men det fanns inget bra ställe att läsa.
Nå hursomhelst fick jag tillgång till datorn och jag kunde lägga på min hårdrocks blandning på random och säga vad man vill men hur skulle man kunna vara på dåligt humör när Bon Scott ylar ut en vemodig Ride on?


Andras kommentarer

hmm... Säg till om du vill ha hjälp att panta burkar nån gång (såklart mot en eh... nätt summa, ska vi säga 75% ?) (4.2.2007 00:50:01)
frida - - 213.204.60.63
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar