fredag 31 december 2010

13.4.2007 18:28:07 Plötsligt händer det... nån annan stans

Jag drog en riktig nitlott idag. Jag trodde att jag, efter två dagar vid fälgmaskinen, skulle få ge mej ut på äventyr i den riktiga världen. Ut i världen kom jag men äventyren stannade vid fälgmaskinen. Love och jag gav oss iväg till staden för att rensa upp, där var lugnt som en filbunke så när som på 50 kilo sopor eller så. Efter lunch gav vi oss heroiskt ut för att städa vid strandnässkola. P-P hade åtagit sej jobbet som chefsmaskinist vid fälgmaskinen. Så medan jag och Love sopar och plockar skräp i skogen vid skolan passar P-P på att avslöja en knark gömma! Någon hade tejpat fast en rejält knarkpaket i fälgen och sen lagt däcket över. Polis tillkallades och dom trodde att det ettdera var smuggelknark eller övningsknark för hundar (och isåfall ordentligt utspätt), möjligen tyckte dom att det var lite väl tilltaget för att vara övning, men det lär proverna visa. I vilket fall så är det någon som trampat tämligen kraftfullt i klaveret. Poliserna funderade om dom borde ta med sej flera däck och Jim erbjöd dem vänligt att ta samtliga tvåhundra däck för närmare granskning. Allt detta medan vi ovetandes städar strandnäs.


Kommentar till Plötsligt händer det... nån annan stans


Inkommet 13.4.2007 21:59:07
wow..man häpnar..

Svar:

Inkommet 13.4.2007 22:57:00
och om detta,rätt så markabla fynd,står att läsa i tidningarna...ingenting!?Är det inte lite konstigt ändå?
cita
Svar:
Jag reagerade också på det, dom brukar ju sällan missa nåt sånt och inte för att jag vet när dom har presstopp men ett hyggligt tips hade dom ju här.

Inkommet 14.4.2007 16:05:04
Det är väl för att vi inte har några problem med knark på Åland =/ (obs ironi på hög nivå)
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar