fredag 31 december 2010

15.5.2007 18:31:08 Giro d`Söderby

Så var jungfruturen på min nya supercykel avklarad. Den är inte bara skön att skåda utan även funktionell. Till Kea market borde inte vara några problem att ta sej ansåg jag då det endast är nerförsbacke. Det visade sej dock att jag måste ta mej över backrönet för att komma fram till nerförsbacken och under dom 100 metrarna hade jag funderat på att vända lika många gånger. Jag tog mej dock över och resan blev strax behagligare. Det visade sej, när man kom upp i überhastighet, att cykeln är en smula skev,men detta är inget som bekymrar Söderbys Pantani utan allting var under fullständig kontroll. Värre blev det när jag lastat cykellådan med 5kg varor ty då blev den skev på riktigt. Jag valde att cykla hem på den mindre, längre och betydligt planare vägen genom Söderby istället för alpetappen på riksväg 3, detta hindrade svängningarna rätt bra så jag kunde fortsätta med obekymmrad min och en genomcool framtoning. Sista lilla sträckan innan jag är tillbaka på Lemlandsvägen kommer det en så brant backe att jag tvingades stå och cykla. Det är betydligt svårare att se cool ut när man står och cyklar med framåtlutad kropp och svängande stuss, inte blev jag mycket coolare när det visade sej att just min svängande stuss orsakade att skevheten i cykeln ökade med flera nivåer och jag tvingades snabbt inta en stelare kroppsställning för att undvika att wobbla i diket. I det stora hela var den trots sina skavanker en alldeles lysande liten cykel som skall få komma ut och åka med mej flera gånger.  


Kommentar till Giro d`Söderby


Inkommet 15.5.2007 18:58:30
Ja man får ju vara glad så länge du inte blir omkörd av bakhjulet i alla fall.
M
Svar:
På cykel är det betydligt skadligare att tappa framhjulet har jag hört.

Inkommet 15.5.2007 19:09:32
E de möjligen skönheten i bild på Ias blogg? :-)
Isabella
Svar:
Jajjemen, jag måste provåka den så jag vet att hon är säker.

Inkommet 15.5.2007 19:22:40
Tänkte just skälla på dej som snott Ia's cykel, men du var ju bara snäll och ville försäkra dej om att den var säker att cykla på...för henne!
Svar:
Apselut så var det jajjamen absolutut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar