torsdag 30 december 2010

31.3.2007 18:31:47 Del2. Fortfarande lugnt, alltjämnt snäll

Kapitel två löpte relativt smärtfritt.

Såg att cita hade slagit på stortrumman om en jättelik påskmarknad vid kea-market, så jag tidigare-lade vår promenad till Bengtsböle med nästan en timme eftersom det tydligen skulle komma så mycket folk att alla nog inte skulle få plats som jag förstod. Stora I skulle komma med efter löfte om att vi skulle via butiken och att hon skulle få gå hem när hon ville. Efter att ha gått i bara 5min upptäcker jag att jag har lämnat cigaretterna hemma, men eftersom det är mot butiken vi ska så får jag hålla mej.

Väl framme så märker jag inget av den storslagna kommers som utlovats men ett litet bord med små expiditer som säljer normalstora bullar. Jag har alltså blivit utlurad i solen en timme för tidigt och på så vis missat viktig tid framför datorn! Vi köpte kaffe, bulle och glass och passade på att ha ett konspiratoriskt blogg-möte (med en man som jag kände igen men för mitt liv inte kan sätta namn på). Vi röstade fram att Tonis blogg i fortsättningen skulle bli en hyllningssida till den äckel väsande tv3 grodan Skurt och han på grund av detta alltid måste ha på sej en för liten keps med de nordiska flaggorna som motiv (sorry grabben men beslutet var enhälligt, 2 röster mot 0), sedan försökte jag driva igenom att cita måste skriva sin blogg på ålänsk dialek (och således göra den fullkomligt oläslig) i en vecka som straff för att hon lurat mej ut i solen men detta röstades ner (även detta med 2 mot 0 märkligt nog)

Vi vandrade vidare längs den lilla vägen som jag inte kan namnet på och när jag var vid församlingshemmet upptäckte jag att jag inte hade någon tändare till de nyinköpta cigaretterna.

Mina planer på att stå och njuta av en fotbollsmatch i solen kom på skam när det visade sej att vi bara kunde ställa tretton man på benen och jag skjutsades raskt hem efter grejer. Korsnäs Gävle hade mest div4 spelare i sitt lag och man kunde stundtals bara applådera när dom rundade mej och prickskjöt in sina mål. 0-5 slutade matchen (men jag borde fått en straff!).

Turligt nog fick vi skjuts hem och barnen har nu matats med skräpmat (utom lilla o som åt en klase bananer, med fötterna!) och lilla o är nu i säng.








Andras kommentarer

å vämm ha sackt att de inga sku go ti läs en blågg po olänska? De sku väll va holis rolit ti si hurdanna kåmmäntarär mann sku fo åmm man börja skryv po dialäkt... Dännan i lämlann hadd ni ju en sondär gåssä förrivärdän såmm barra skryvd po olänska å de jick ju holis bra ti läs de... (31.3.2007 20:11:38)
ann - - 194.112.2.81
Ditt svar på kommentaren:


...å vaddå lurager?inga sa ja att de sku va någge stor markna hällär!men no fick du vällan bulla allafall? (31.3.2007 20:04:06)
- - 213.204.50.26
Ditt svar på kommentaren:


Det var signatur PetEr du konspirerade med... (31.3.2007 19:58:23)
cita - - 213.204.50.26
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar