torsdag 30 december 2010

11.3.2007 13:13:07 På västfronten intet nytt

Mycket händer inte där jag är. Det har egentligen varit en ovanligt händelserik helg, men det känns inte så om man inte riktigt tänker efter. Fin avslutning på jobbet i fredags när jag vann den icke oansenliga summan av 50cent på poker och senare på kvällen var det träning. Lördags morgon begav vi oss mangrant till staden för att shoppa. Stora I skulle ha gnagare och jag skulle köpa födelsedagspresenter åt ett dussintal familjemedlemmar som alla fyller i eller strax brevid mars. Efter att okritiskt ha granskat mina biceps beslöt jag mej för att lämna lilla o`s vagn hemma, jag kunde ju bära honom. Nu visade de sej att han fördubblat sin vikt sen jag sist var i stan med honom, min arm känns som spagetti idag. På kvällen var det middagsbjudning hos mor och far. Min äldsta syster (hon är jättegammal) var hemma från sverige med sin lilla barnaskara. Om man kombinerade hennes tre med våra två (o fick inte vara med och leka) blev dom tillsammans en busslast apor. Tämligen arga apor till på köpet.

Jag valde att se på Kalle och chokladfabriken på canal+ istället för svenska melodifestivalen, ett beslut jag inte ångrar eftersom Johnny Depp sin vana trogen gjorde en lysande insats och denna film gick som saga i barnprogrammen när jag var liten (jag kan fortfarande höra Ernst-Hugos röst när han läste). Filmen var slut lagom till att The Ark sjöng sin vinnarlåt och det passade ju bra för jag hade ju redan läst i tidningen att dom skulle vinna (det stod även att Tommy Nilsson skulle komma sist  tror jag). Tänk att dom bryr sej om att ställa till ett sådant stort spektakel när resultatet redan stått att läsa i tidningarna.

Det som återstår idag är att samla energi nog för att springa 3km innan träning. Jag har laddat mp3 spelaren eftersom jag alltid blir ifrånsprungen och/eller har dreglet rinnande runt munnen så jag inte kan konversera med mina betydligt piggare lagkamrater ändå. Tyvärr har jag en förkylning på gång och skulle stanna hemma om det inte vore för att alla skulle tro att jag smitit från löpningen!

Lille o har förresten en stig-helmer toffs på huvudet och är på pricken lik Bamse i "Tjalle Tvärvigg" om nu nån under sextio kommer ihåg den serien







Andras kommentarer

Hihi, söt unge!=) Är han(?) lika galen som Bamse också eller är det bara utseendet som stämmer? (16.3.2007 02:22:05)
Sanne - - 213.204.50.96
Ditt svar på kommentaren:


anta utmaningen "en timme Eva"!kolla min blogg! (11.3.2007 23:11:06)
- - 213.204.63.41
Ditt svar på kommentaren:


Du har blivit utmanad! Kolla min blogg för närmare info. (11.3.2007 20:54:22)
- - 213.204.50.96
Ditt svar på kommentaren:


Kom Tommy Nilsson sist då? Kollade inte... (11.3.2007 19:32:57)
Dan - - 213.204.50.96
Ditt svar på kommentaren:


Midsommar tycks vara en populär tidpunkt att göra barn på =) (11.3.2007 15:35:39)
Q - - 213.204.50.96
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar