fredag 31 december 2010

27.4.2007 19:20:18 Pratkvarnar

Jag tog av däcken från en gammal bil idag, det var finfina sommardäck som skulle flytta hem till mej innan bilen körde mot de sälla jaktmarker. Naturligtvis krånglar det lagom mycket och då dyker södra Hammarlands värste pratkvarn upp. Hurra tänker jag eftersom denne man inte heller har en blekaste aning om hur nära man skall stå personen man pratar med (således brukar han stanna när näsan tar i kinden på mej). Nu stod jag som tur var framåtlutad så jag kom undan nästippen, men han stod så nära att jag inte riktigt vågade dra upp muttrarna eftersom jag var rädd att krossa hans knäskålar med förlängningsröret jag använde. Just som man tänkte att det kan väl inte bli värre så visade det sej att det kunde det visst. In på scenen stiger norra Jomalas värsta pratkvarn och jag åkallar satan på hebreiska. Fördelen var ju i det här fallet att dom kunde pratkvarna med varandra, nackdelen att de stod på varsin sida om mej så jag inte riktigt kunde muttra upp hjulet alls. Dom gav som tur var upp tillslut och jag kunde ta av däcken.

Jag lyckades slå personligt rekord i slötittande på tv när jag kom hem. Fastnade framför efterhands sändningen av Siena-Inter, en match som jag visste skulle sluta 1-2 och i en liga som är så tråkig att klockorna stannar.


Kommentar till Pratkvarnar


Inkommet 27.4.2007 20:12:06
Åh, jag avskyr folk som inte vet var den andras (läs mitt) space börjar, de som står alltför nära :( Backar man lite bakåt till ett behagligt avstånd så kommer de efter, huuu..
Susy
Svar:
Däremot roade det mej oerhört när han jagade vår ena sommarjobbare runt halva byggnaden förra sommaren. Lille Thomas går aldrig närmare någon än 3m. Oerhört skoj!

Inkommet 27.4.2007 22:22:21
Det lustiga är att "lagom avstånd" och brist på förståelse för sådant existerar även i djurvärlden. Vi har en sån katt nu, han hoppar glatt upp och lägger sig rätt i ansiktet eller famnen på sina måttligt förtjusta bröder. Och är helt oförstående när de fräser ifrån...
ann
Svar:

Inkommet 27.4.2007 22:44:25
Det är ju för jävligt om klockorna stannar också, då blir ju matcherna ännu längre.
Svar:
Men oftast så vinner ju vårt favoritlag (Jomala) och då gör det ju ingenting att matcherna blir längre.

Inkommet 28.4.2007 00:35:02
Hoppas det går bra för er på lördag, skall komma och se någon hemmamatch i sommar. Du kan ju ge en liten vink om vilken som kan va speciellt sevärd (där du tänker måla tex).
PetEr
Svar:
Den matchen där jag målar är tveklöst sevärd. Det tog dock tretton år för mej att göra 1 (ETT!!!!!) mål så jag skulle inte hålla andan om jag vore du. Däremot skulle jag (om jag var du) överge de där låtsasspelarna i mariehamn och börja heja på JIK på heltid. PS Det känns som om jag kommer att måla inom tre år igen.

Inkommet 28.4.2007 00:59:19
Jamen, jag kan väl heja på JIK på heltid ändå fast jag smyger iväg till WHA ibland. Det borde väl inte bli nån konflikt i alla fall...:) PS.I morgon, lördag, går en av säsongens viktigaste premiärmatcher: IFK dam - Gräsö.
PetEr
Svar:

Inkommet 29.4.2007 22:22:05
:D Jag skulle verkligen velat se när pratkvarnen jagade runt er sommarjobbare :D
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar