torsdag 30 december 2010

31.3.2007 22:48:08 Del3. Lugn igen, snäll igen

Kapitel3 i denna historia blev inte fullt lika behaglig.
Jag hade visserligen förutspått att barnen skulle vara lite gnälligare och lilla o satte tonen genast när han vaknade. Efter en knapp timmes tupplur var han sur och arg och ville sannerligen inte göra något alls. Inte vara i famnen, inte vara på golvet, inte äta eller vara i gåstolen. Så höll det på till "Stina" började på ettan. Det verkar vara något med Stina som gör att jag inte skall få se det programmet och samtidigt höra vad som sägs. Jag är väldigt förtjust i henne eftersom hon gjort en hel hög strålande intervjuer i över tjugo år. Förra veckan fick jag inte se på programmet på lördagen och reprisen fick jag helt enkelt leta upp textningen på text-tv för att kunna följa med i dialogen efter att jag gett upp hoppet om att tysta a&o.

Ikväll lade dom i överväxeln. Lilla a ville hemskt gärna leka i tv-rummet både med lilla o och utan honom. Lilla o var helt med på noterna och åkte runt i sin gåstol som en flipperkula på speed.
Efter allt mer högljudda hyschanden från min sida satte dom in döds stöten lagom tills Henke Larsson gjorde entré. Dom hade visserligen flyttat sej till köket (1.5 meter bort således), men istället för att fortsätta med sina rally tävlingar, lilla o var inte längre i gåstolen, så intog dom kastrullskåpet! Så lilla o sitter och har skrammelorkester med kastrullerna, lilla a svänger med skåpdörren till bristningsgräns och jag lyssnar på Henke Larssons knarrande stämma på högsta volym. Oh signade frid.

 Utan att bli alltför hysterisk har jag nu förpassat samtliga barn till sina respektive sängar (utom o som föredrog min) och om gud vill skall tystnaden råda tills morgonen gryr. Ta i trä.


Andras kommentarer

Då vet du hur vi brukar ha det på dagarna medan du är på jobb *skadeglad* (1.4.2007 19:59:19)
iaPåBirka - - 213.204.44.59
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar