fredag 31 december 2010

20.5.2007 16:02:17 Det är nåt (tupp)lurt med färjorna

Helgens stora händelse blev inte, som jag hade trott, JIKs förlustmatch utan resan hem. Som jag tidigare berättat finns det tre saker som får mej att somna (fyra om man räknar tv-soffan) utmattningen efter en fotbollsmatch, öl och när klockan passerar tolv. I lördags råkade jag ut för alla tre. När jag kände att det var dags att slockna sökte jag mej till puben då jag antog att resten av laget skulle gå dit som vanligt, det gjorde dom inte. Jag hade vidare som extra säkerhetsåtgärd satt tolefonen på ringning, men den vaknade jag inte av. 20 minuter efter Långnäs vaknade jag och då var det så dags. Efter att ha konstaterat att loppet var kört lade jag mej på en av de obekväma bänkarna nära informationen och låg där och nästan-sov i några timmar innan jag kom på att man kunde använda min väska som kudde och jackan som täcke och vips fick jag några timmars sömn. Tråkigt nog vaknar båten till liv vid sex-tiden så då var det bara att stiga upp. Stockholms skärgård ser alldeles fantastisk ut i soluppgång kan jag meddela. Väl i Stockholm var det bara att stiga av och förnya biljetten för 15 euro, jag hade 22e kvar, så det räkte precis till biljett och liten frukost bestående av smörgås och kaffe. Sen hade jag inte mindre än 2.50 att sätta sprätt på så det blev ytterligare en kopp kaffe med påtår samt ett litet parti poker på en maskin (det var första gången på sex jag gjorde det). Resten av resan var bara en lång väntan och somna vågade jag verkligen inte göra fler gånger den resan.

Men nu är jag hemma och jag är osäker på om jag vågar fara på träning på tisdag, där lär vara några muntra miner skulle jag tro.


Kommentar till Det är nåt (tupp)lurt med färjorna


Inkommet 20.5.2007 16:10:11
De kommer att skratta mycket rått åt dej misstänker jag, men jag säger som så: med sådana vänner behöver man inga ovänner! De borde ju sökt upp dej och burit dej i land ju!!!!
Svar:
Word!

Inkommet 20.5.2007 16:12:22
Ja nog kommer de att ha roligt allt. Men är du säker att du inte bestämmde dig med flit att ta en liten tripp till. Som hämnd för Ia´s lilla resa?
Svar:
Håhå! För det första hatar jag att åka storfärja och för det andra hade jag knappt några pengar (jag åt två små smörgåsar mellan 22 lördag kväll och 15 söndag) och för det tredje hade jag hellre sovit i egen säng än på ett golv, så jo jag är ganska säker.

Inkommet 20.5.2007 20:55:50
karlar!!!!!
fruholmberg
Svar:
Tss tss! Det har hänt fruntimmer också vill jag minnas och dom var vakna i spa och ihamn det du!

Inkommet 21.5.2007 10:06:39
Varför känns det som att det här är en sån sak som du helt enkelt råkar ut för allt för ofta? Kanske jag inte känner dig längre iofs :P Nu har du fått en trogen-läsare till. Tjoho! //Linda
Svar:
Ja det är lustigt (fast inte för mej) hur det kan komma sej. Jag kanske dricker för lite?

Inkommet 21.5.2007 16:00:45
Den här historen är nästan bättre än när du somnade på Eckeröbåten och städerskan väckte dig, och du tog taxi hem. hehe konstigt det där med dig och Jik borta matcher. :)
Thomas
Svar:
Nej men titta är det inte herr skvallerbyxa som dyker upp och berättar roliga historier om mej! Med vänner som dej behöver man inga fiender.

Inkommet 22.5.2007 11:16:44
finns så många historier om dej så vi skulle kunna trycka en bok som innehåller flera sidor än bibeln!!! Du måste bli diskretare......lugnare.....du e ingen ungdom mera!! Mvh: Mentor Rosén

Svar:
Fast så mycket lugnare än att jag somnar där jag står och går kan jag väl knappast bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar