fredag 31 december 2010

2.5.2007 20:38:36 One down, one to go

Kumlinge resa stod på agendan idag.Kom till jobbet och drack en kopp kaffe innan jag hastade iväg. Eftersom jag inte var säker på att det var jag som skulle fara så skulle jag hem via och koka en termos kaffe och före det ta ut pengar så jag kunde köpa nåt att äta. Jag chansade på att strandnäs bankomat skulle vara fixad så jag kunde spara viktiga minuter men där bedrog jag mej. Dom borde överväga att sparka sina mekaniker då den varit trasig länge nu. Fort in till ålandsbankens automat och sen i full galopp mot Söderby. På tio minuter hann jag brygga en termos och besöka tuppen. Jag kom ner till Långnäs i god tid, till och med före färjan vilket var lite underligt eftersom jag hade för mej att den låg i långnäs övernatten. När båten skulle gå och den fortfarande inte kommit ringde jag ålandstrafiken och fick veta att den skulle gå 11:20 samt att jag inte var bokad varken dit eller hem. Jag passade på att boka in mej på nästa tur och ringde till jobbet för en läges rapport. Jag for därefter hem för att äta lunch och byta blöja samt servera en kaffe på sängen åt sjusovarna.

11:20 avgick Grisslan (tror jag) och jag var ombord, det blåste hyggligt och det var riktigt mysigt att sitta i bilen med en god bok och  vågorna skummande över taket. Kl.13 var jag framme och jag kunde börja jobba. Seglinge såg som vanligt bra ut, men i Visings var det lite värre (städat var det förståss där också), 189kg kläder och 23 ackumulatorer skördade jag bland annat. Tippen var rätt lugn, men efter att jag en gång hittade en orm under ett kylskåp där så är jag aldrig lugn på tippen.
Enklinge fick tyvärr bli utan tömning när jag förlorat två timmar på färjan, men eftersom jag talat med hövdingen på enklinge och han intygat att allt var lugnt (för 10 000 månaden i rad, grattis) så ligger jag inte sömnlös över det.

Och sömnlös har jag inte tid att ligga för i natt klockan fyra startar jag min brändö resa. Svettigt värre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar