torsdag 30 december 2010

5.3.2007 23:58:38 Kråkmat!

På tal om fotboll (jag läste lite om IFK mariehamn i PetErs blogg och en smula i Ia`s). Jag läste lite om den uppflammande vrede fotboll kan orsaka och då blev jag (på nytt) illandes rosenrasande över Koncheskys agerande vid Tottenhams vinstmål i söndags. Det var i 93 minuten (eller kanske senare) och matchen skall blåsas av vilken sekund som helst, ställningen är 3-3. West ham har redan klantat bort segern men jag blir för arg om jag tar upp 3-3 målet också (men den jubelåsnan som lät bli att tackla den där snutige lille fransmannen på mittplan borde min sanning sitta i stocken nästa kyrkdag!). Nå hur som helst så kontrar Tottenham och Defoe får bollen i en en mot en situation mot Konchesky (må hans namn leva i evig vanära), det ENDA Konchesky skall göra i det läget är att kapa Dafoe jämns med fotknölarna, ta emot det röda kortet och gratulationer av tränaren som tveklöst hade uppskattat tacklingen! Men icke, Konchesky löper med och täcker som en duktig back tills Dafoe skjuter och målvakten släpper retur varpå Stalteri stöter in bollen i mål. Ridå! Konchesky skulle alltså flås, huden spikas upp på en ladugårdsvägg och resten matas till kråkorna, allt detta (naturligtvis) medan förövaren ännu var vid liv. Det bör kanske tilläggas att jag inte ens hejar på West Ham! Mitt favoritlag ligger i en lägre division och harvar på i lugn och ro. Nu är det ju så att jag sympatihejar på WH eftersom det är min gode kamrat Orre`s favoriter. Men oavsett lag (bortsett från W.B.A) blir jag rasande av att se den enklaste av fotbollens oskrivna lagar brytas så fullständigt som i söndags av Konchesky (sa jag att han skulle flås?), själv hade jag kapat och sedan gjort ärevarv. 
Känns skönt att få lätta sitt hjärta (även om jag blev arg igen).


Andras kommentarer

Nåja, det där är inget mot den ilska och vanmakt du kommer att känna på söndag kväll efter Wolves kommande totala genomklappning i den dagens match. (8.3.2007 16:11:04)
Jannemansy Kamara - - 192.89.3.10
Ditt svar på kommentaren:


Hur gick det här till, här har det lästs Bamse i flera tusen timmar för dig när du var liten och så visar det sig att du har en så där våldsam sida. Hejade du kanske på Vargen i smyg eller hade du och din far en hemlig överenskommelse, som jag inte fick veta om. (7.3.2007 09:28:13)
M - mia@aland-islands.eu - 194.110.180.142
Ditt svar på kommentaren:


Att ha honom som motspelare måste ju vara rätt angenämt om han bara sprang bredvid och tittade på. Det är väl hans lagkamrater som har anledning att "förädla" honom och vem vet, kanske Pekka står på trappan din och knackar på en vacker dag. (7.3.2007 09:13:27)
PetEr - p.erixon@aland.net - 194.112.0.7
Ditt svar på kommentaren:


Måste nog försöka värva någon annan. Risken att han blir flådd levande och lämnad åt kråkorna verkar överhängande. Skadeläget i IFK börjar ändå bli oroande. Försök få hit målskytten i stället, det är ju det som de verkar ha svårt med. (6.3.2007 22:47:46)
PetEr - p.erixon@aland.net - 213.204.49.1
Ditt svar på kommentaren:


Om man värvar Konchesky till Åland, så kunde du lära upp honom då... (6.3.2007 15:24:19)
PAFC - - 194.112.0.7
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar