torsdag 30 december 2010

5.3.2007 23:11:20 Apati, feng shui och tankbilar

Det är lite för lugnt just nu! Sambo och lille o har tuppat av och sovit längre än brukligt, båda barnen är i säng sen länge.
Jag brukar allt som oftast längta efter sådana stunder när man får vara ifred och göra vad jag vill.
Det visar sej dock gång på gång att jag inte vill så mycket som man skulle tro och de saker jag känner att jag vill göra lämpar sej alltid bäst att göras imorgon. Det är hög tid att "rensa i röran", med eller utan feng shui, men då skulle jag behöva backa upp bilen till trappan för att kunna transportera bort allt överflödigt och allra helst ha en lastbil på gården. Lastbil har jag icke och skall man springa ut och in genom ytterdörren skulle det helst vara lite fler plusgrader än de ynka noll som kvicksilvret visar just nu (till yttermera visso är vår termometer en "glädjemätare" som gärna plussar på några grader för att muntra upp mej). Som om jag behövde fler orsaker för att låta bli så är det en del större grejer som borde flytta och dessa bullrar för mycket för denna sena timme och då inbillar jag mej att jag stör barnens nattsömn (dom skulle knappast störas om taket rasade in när dom väl somnat!).

På tal om feng shui så har jag faktiskt gjort en sådan städning tidigare. Det var inte allt för många år sen och jag bodde hemma hos mor och far. Jag hade varit singel en längre tid och när alla andra knep för att råda bot på detta hade misslyckats vände jag mej till de gamla kineserna. Jag städade mitt rum efter en ritad karta som visade vilka kvadratmetrar som representerade vad och städade extra noga i "kärleks hörnet", jag hann inte mer än blinka innan jag satt i en lägenhet i godby med min förstfödda i famnen och önskade att jag varit lika pedantisk i "penga hörnet"! Jag vet inte om jag vågar använda detta kraftiga verktyg vid några fler städningar.

Jag sökte ett jobb idag. Jag har jobbat snart fem år på mitt nuvarande jobb och känt att jag gått på tomgång en längre tid. Nu dök det hursomhelst upp ett jobb som tankbils chaufför och när det visade sej att jag var den enda på jobbet som var kvalificerad till detta kändes det lite som ett tecken (eller om jag bara blev smickrad). Jag är dock inte jättekvalificerad eftersom jag saknar kort för brandfarligt gods samt släp till lastbil, men ändå.
Så nu får jag brottas med frågan om jag skall plocka ur alla piercingar och örhängen innan intervjun och känna mej som en bluff eller ha dom i och inte få jobbet. Ah decisions, decisions.


Andras kommentarer

Måste uppdatera kortet också.. (6.3.2007 00:17:04)
Brutus - - 213.204.62.209
Ditt svar på kommentaren:


Plocka ut piercingar, få jobbet, plocka tillbaka alla piercingar och skaffa några nya! (5.3.2007 23:18:23)
Kvarken - - 213.204.55.160
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar