fredag 31 december 2010

8.4.2007 09:37:58 Raiders of the lost ägg

Nu är det dags att fortsätta med vårstädningen igen, gårdagen blev inte mycket städat då min gamla stigmata blossade upp igen och gjorde mej oförmögen att lyfta skrot. Om en kvart går bussen till staden så det är med mission impossible musik i öronen jag skriver detta. Min bil ville inte följa med hem från krogen och igår var jag inte vid liv när bussarna gick.

Vi har hunnit med en hel del påskäggs letning redan, stora I steg upp kvart i åtta och väckte lilla a så att jakten kunde börja. Stora I anmälde förövrigt intresse om att gå och lägga sej kvart över sju igårkväll eftersom hon var så väldigt trött, det har inte ens hänt dan före julafton. När dom letat och letat och jag gett ledtrådar så gott jag kunnat (haren värper nog inte ute i det här vädret och säkert på ett ställe där han får vara ifred) så hittade lilla a ägget på vinden (stora I var noga med att poängtera att det var hon som valt ställe att leta på). Hon skulle förresten stanna på vinden och leta mera ägg ända tills hon såg flugorna och retirerade.

Om jag hinner tänker jag försöka rensa stuprännorna idag och då kommer flickorna att stå på busshållsplatsen och ta inträde av alla som vill se när jag trillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar