fredag 31 december 2010

8.5.2007 19:25:57 This is the end, my friend

Nu är den död på riktigt.Min favoritbil har slutligen mött skarprättaren och gått ur tiden för alltid. Jag har dragit på det länge, men nu var det dags. I ungefär ett och ett halvt år har den stått på jobbet i hopp om en mirakel räddning som aldrig kom. Tillslut fick jag lov att inse att jag inte kan skruva hur mycket jag än vill och låta den gå till slakt. Man kunde ju ha hoppats att det kunde ske med lite värdighet (som att jag fick sitta med lilla Mitsubishi i famnen medan den fick en spruta och saktade somna in), men icke. Ur med olja och bensin och sen platta ihop den och lägga på hög (plus att någon tömt en brandsläckare i den!). Ack ack.

Var till Saltvik idag och det hade tydligen exploderat igen, det tog tre timmar att städa upp. Roligast var när det kom en dam i 45års åldern och pratade om hur hemskt skräpigt det såg ut och folk borde skämmas, under tiden lämnade hennes man av en säck bergull i stationen som inte alls hörde dit.








Kommentar till This is the end, my friend


Inkommet 8.5.2007 19:37:41
Puh! För ett hemskt ögonblick när jag bara läst rubriken trodde jag att du tänkte sluta blogga. Ett sting av dåligt samvete for igenom mig eftersom jag varit dålig på att kommentera din blogg på sistone.
Svar:
Ja det är ju dina kommentarer jag längtar efter, men det var ju kul att skrämmas lite iaf.

Inkommet 8.5.2007 19:42:39
Ja dom skrev ju nåt om en smäll i tidningen, men att det var Saltvik som exploderade det hade jag jussom ingen aning om.
mia
Svar:
Inte jag heller innan jag såg eländet.

Inkommet 9.5.2007 14:29:44
Ja, det är ett bedrövligt elände det där i kvarnbo....och det värsta är att dom som oredar ner gapar mest om hur det ser ut där.....*kniper munnen*
TS
Svar:

Inkommet 9.6.2007 14:31:39
http://slideshow.istheshit.net/

Svar:

Inkommet 9.6.2007 14:35:15
OJ, nu blev det fel! Skulle vara: http://totaled_car.istheshit.net/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar