fredag 31 december 2010

12.4.2007 22:58:43 Födelsedag och James Bond

Var och handlade lite presenter åt den gode o idag ty det är hans allra första födelsedag imorgon. Tyvärr hade han inte skrivit någon önskelista trots upprepat tjatande från min sida, han tyckte det var mer spännande så sa han (tror jag iaf, allt han säger låter som kisse). Lyckades skrapa ihop till icke mindre än tre presenter av tämligen bra karaktär, men min något optimistiska uppfattning om att 60e skulle räcka mer än väl kom på skam. Jag räknade med att tre paket skulle vara en lagom siffra och jag ville inte köpa nåt alltför onödigt bara för köpandet skull. Jag kan tyvärr inte berätta vad jag köpt ty jag hemlighåller detta för kära sambo helt för mitt eget höga nöjes skull. Jag är ehuru säker på att han kommer uppskatta det prassliga pappret.

Jag upptäckte vidare ännu en komplikation med James Bonds andas-ur-däck-trick. Under ventilhatten sitter en liten spärr som förhindrar att luften sipprar ut hursomhelst och även om jag själv inte provat håller jag det för otroligt att den går att trycka in med tungan. Jag vill heller inte minnas att den gode 007 hade en ventilmejsel på sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar