måndag 10 januari 2011

9.9.2007 23:42:24 Matchrapport Vehma

Igår var det bortamatch mot Vehma på något som måste varit finlands näst minsta gräsplan. Detta passade mej som handen i handsken då jag blev placerad på mitten mittfält. Leo gjorde mål ganska raskt och strax efter gjorde Lars-Erik Berbatov 2-0 och sen kändes det som en ganska lugn resa mot segern. Min förkylning hade lämnat en liten hosta efter sej så varje gång jag stannade upp hostade jag så jag nästan spydde. Matchen slutade 2-1 efter att Vehma gjort mål med matchens sista nick, men det visade sej senare att domaren skrivit slutresultatet 2-2 i sin matchrapport. Vi får hoppas att det rättar till sej i veckan.

Efter matchen fickjag ont i magen och därför bestämde jag mej för att skippa middagen till förmån för en tupplur. Vis av erfarenhet skickade jag sms till Gunnar Gardin och Kaptèn Alèn (utan h) med positionsbeskrivning och väckning innan Långnäs. Jag väcktes av ett fruntimmer som undrade om jag hade tråkigt (jag kan inte minnas att jag någonsin skulle ha haft tråkigt i sömnen!) och jag svarade att nej jag bara tar igen mej innan jag skall av i Långnäs. Långnäs? Sade hon det har vi väl redan passerat? Varpå jag omedelbart blev klarvaken och drabbad av panik. Som tur var hade hon fullkomligt fel ty klockan var bara halv 12. Nu var det i alla fall inte möjligt att somna om så jag anslöt mej till mina lagkamrater.

När jag äntligen kom hemhade demon barnvakten som vanligt vänt upp och ner på hela huset och som vanligt skyllde hon allt på Stora I. Nåja det är väl bara att bita ihop tänkte jag när hon stal mina bästa godisar och försvann ut i natten med ett elakt skratt.


Kommentar till Matchrapport Vehma


Inkommet 10.9.2007 00:03:11
Men hallådär! Det däär är inte min verision av barnvaktningen *börjar fila på en egen blogg*
Svar:

Inkommet 10.9.2007 01:14:38
Hmm, varför skriver du inte vem som markerade han som gjorde målet =)
Danka
Svar:
Chefredaktören för den här sidan ansåg att de uppgifterna är fullständigt ointressanta men låter hälsa via ombud att det var du som släppte in målet!

Inkommet 10.9.2007 07:50:00
Du ar utmanad. Se min blogg
Svar:

Inkommet 15.9.2007 23:47:12
men lilla du, mitten mittfält?`????? mentorn

Svar:
Jag gjorde som du brukar göra och rullade runt och skrek o-aj o-aj men när de inte funkade så spelade jag lite fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar