måndag 3 januari 2011

19.8.2007 13:12:30 Matchrapport

Matchen blev lite av ett antiklimax vi vann med 5-2 och jag var lite förnärmad att jag var förvisad till bänken men det faktum att jag inte ens fick hoppa in var en förolämpning mot hela mitt väsen som var för stor för att kunna ta in och således var jag glad ändå. Själva matchen är inte så mycket att säga om, vi var klart bättre speciellt i första halvlek och gick till halvtidsvila med 3-0 ledning, Blompa2 och Smeds2. Motståndarna fick sin målvakt utvisad och det var nog onödigt hårt dömt.
I andra halvlek sjönk vi in i deras tempo och slutade passa bollen och således var det svårt att öka på ledningen. Smeds gjorde ettt konstmål då han skjöt på halvvolley från sexton meter mer eller mindre i krysset och Jolli satte ett skott stolpe stolpe in, deras mål var en misstänkt offside som borde ha renderat i en frispark för oss i momentet före då Leo blev tacklad i bröstet (Johnsson hade blivit avblåst två gånger tidigare för axel mot axel). Det andra målet berodde förmodligen på en felplacerad mur av Klen-Viktor när de satte en frispark direkt i mål. Som vanligt var det Kaptèn Alèn som bjöd på underhållningen då han ångade uppåt samtidigt som han skrek med sin pubertetsstämma bara för att skjuta de mest skrattretande ursäkter för skott som någonsin skådats. Nå han håller ju avbytarna på gott humör och jag antar att det är avsikten med hela spektaktet.


Kommentar till Matchrapport


Inkommet 19.8.2007 14:40:28
Trist att du inte får spela...rättvisemänniskan i mej tycker att alla ska få spela lite i varje match så att alla känner sej delaktiga!
Svar:
Själv tycker jag att det viktiga är att jag får spela!

Inkommet 20.8.2007 00:04:34
Hej, gnäll på en annan blev petad en kvart före matchstart bara för att klen viktor hade hoppat över lunchen och då måste tuffe victor sitta på bänken. Men kul hade vi i halvtid i alla fall och bjöd den vilsekomna publiken på godheter som skorpionen etc. Lägger in en god måndag morgon länk åt dig, mitt favorit husdjur. http://www.youtube.com/watch?v=DLryoqNF_7o
Dan Victor Monroe
Svar:
Jo, publiken vill ju ha valuta för biljettpriset och då är det ju upptill oss att leverera!

Inkommet 20.8.2007 11:53:27
Tänk om vi skulle sätta in ett blogglag! Vilka positioner skulle vi ha? Susy i mål va? Hon kan svara mot det mesta och har lätt för att bolla med saker och ting. Reflexerna har hon lärt av sina kattor. Om Ia är lika snabb i sina fötter som i sitt codarfinger bör hon vara klar för toppspel.En gästspelare från Junsele är inte helt fel där uppe också. Du och jag har ju tränat oss under sommaren av vilda sniglar så vår kondis borde vara trimmad till max, såå...center va? Tar du höger eller vänsterytter. Själv har jag en explosiv höger och en lam vänster. Santha som halvback. Hon kunde bara genom sitt stora ordflöde förvirra det motsatta laget så till den milda grad att de började spela mot fel mål.Lysande! De båda Q:na på backen tillsammans med Toni som verkat ha dragit sig tillbaka något men ändå håller linjen, borde kunna funka. PeTer får bli huvuddomare med Cita som assisterande. De skall nog kunna hålla ordning på oss. Om motståndarna får in ett mål på Susy, släpper vi in några alpackor i halvlek. Det borde ge skön krydda åt spelet.
öket
Svar:
Tål att tänkas på

Inkommet 21.8.2007 16:09:09
Skulle jag blogga skulle jag vara targetplayer.
Janne utan fantasifullt namn
Svar:

Inkommet 24.8.2007 19:39:13
men du, du e ju inte riktigt byggd för att lira fotboll..... Själv ska jag spela i spanien i oktober.... undrar vad kung heter på spanska? Mentorn

Svar:
Tja real är ju kunglig iallafall så rea kanske? Fast det där med byggd, menar du att liten och rund skulle funka bättre än lång och smärt? En snabb jämförelse visar att Crouch är mycket mer framgångsrik än t ex Bagarn i Åshöjden även om han också hade sina förtjänster.

Inkommet 24.8.2007 19:45:48
Conmoción cerebral? :))
Svar:
Är det han drabbats av.

Inkommet 28.8.2007 15:43:24
men man kan inte jämföra tex rosén o maradona med crouch.....

Svar:
Dra inte in Maradona i det här! Nu jämför vi Rosèn med andra små tjocka spelare.

Inkommet 30.8.2007 15:05:42
diego armando Rosén

Svar:
Det skulle vara Åke isåfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar