måndag 3 januari 2011

6.8.2007 19:23:13 Snutiga typer skrämmer mej

Imorse blev jag ihjälskrämd av en poliskonstapel. Det var blåskontroll vi Strandnäs skola och när han kommer fram säger han "Godmorgon, blåskontroll tänder du belysningen på din bil" i ett andetag. Innan han hunnit fullfölja meningen har jag tänt lycktorna och så blåser jag. Men i stället för att säga "det var bra" och be mej åka tittar han på alkometern och börjar gå iväg mot den andra polisen. Tusen tankar susar genom huvudet, visst drack jag nån öl till sporten igår men inte kan väl... fast med min klena benstomme kanske jag har extra dålig alkoholsmältningsmuskel...HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!! Så tittar han på mina lycktor och säger att jag kan åka. Men det var nätt och jämt att jag kunde det!

Nu skall jag iväg och hata fotboll ett par timmar och imorgon kanske jag kompleterar min Mitsubishi samling med en Tredia, hoppas hoppas.


Kommentar till Snutiga typer skrämmer mej


Inkommet 6.8.2007 20:59:52
Till och med jag blir nervös när det är blåskontroller och jag dricker ju sprit en par gånger i året högst och kör inte en meter dagen efter kvällen före!
Svar:
Jag brukar ha en väl tilltagen gräns och har aldrig fått några klagomål, men jag blir ändå alldeles knäsvag av blåskontroller.

Inkommet 6.8.2007 21:23:50
Jag fick blåsa en midsommarnatt (kl5.00)och mätaren gav utslag(men mätaren visade 0,0)och en myndig röst beordrade mig att säga vad jag druckit. -inget, svarade jag sanningsenligt, förutom vatten. eftersom jag hade bråttom (klientlarm ute på byn)så undrade jag om jag kunde få fara. -inte förrän du säger vad du har druckit, sa farbror polisen. Då tände jag till på alla cylindrar och undrade "hurså?" -Ja ,säg nu osv osv.Efter ca 5 min divlande kom jag på- Hrm, hur är det med anistandkräm? jag använde det igår kväll vid 2300. -Nå,det får gå för den här gången. och iväg for de med en jädra fart.efter detta är jag mycket försiktig vid val av tandkräm. (det var ingen fara med gamliingen som hade larmat, allt löste sig!)
E
Svar:
Bra idè, anis smakar enligt min mening vad det nästan låter som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar