måndag 10 januari 2011

5.10.2007 23:06:44 Champions read?

Ytternäs skola har med Elspeth i spetsen startat ett projekt som heter Champions read och är ett koncept lånat från england där man tar Champions League (eller i alla fall proffisionella) fotbolls spelare och skickar dom till skolor för att berätta vad de läser (eller ungefär, så har jag förstått det). Nu skall alltså IFK Mariehamns och Åland Uniteds spelare till Ytternäs skola och göra detsamma. Om jag varit en fluga på väggen hade det låtit ungefär så här:

- Hej jag heter Tulle och jag har läst en bok som heter "Rasmusnalle bygger en båt", det är en bok som handlar om vänskap mellan individer och olika svårigheter dessa kan stöta på när det tar sej an ett så stort projekt som att bygga en båt faktiskt är.

(På finska)
-Jag heter Justus Vajanne och har läst Helsingin Sanomats sportbilaga och det var en dålig bok för där stod nästan ingenting om oss.

(Åter på svenska)
-Hej jag heter Peter Sjölund och jag har läst en bok som Pekka har tvingat på mej som heter "Anger management på planen" och det är en bok jag har haft mycket nytta av de senaste åren...

Fast å andra sidan är det nog bättre att inte vara en fluga på väggen och fantisera ihop hur det gårtill istället.

Inkommet 5.10.2007 23:13:39

Ska jag våga låta dotra gå till skolan då dom kommer...hon kanske mister sin läslust då...
Saphira
http://blogg.alandstidningen.ax/Saphira

Svar:
Det skulle vara på kvällen... tror jag, då har du chans att övervaka händelseförloppet.

Inkommet 5.10.2007 23:34:31

Jag har haft ett halvt damlag hemma i kväll men de åt pizza och tittade på Idol (en hade visst varit i Ytternäs). En sak hade några klart för sig i alla fall. De tänker ta poäng mot Honka i morgon.
PetEr
http://blogg.alandstidningen.ax/pe

Svar:
Skomakare bliv vid din läst och så vidare.

Inkommet 6.10.2007 00:44:33

Chrisse och jag som var på läsnattens inledning, faktiskt, jik:ade oss i smyg när dom inte såg oss, han har förresten lovat att se efter dig, tror jag - eller hur det nu var.
M

Svar:
Jo det är Chrisses historier om skördetröskorna hemmavid som får mej att somna på färjan.

Inkommet 7.10.2007 18:18:31

Anger management på planen är nog bara för att han är så snäll i vardagslivet. Man måste ju få primalskrika nånstans. Dessutom tror jag att Sjölle läser Dostovjeski i hemlighet.
cb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar