måndag 10 januari 2011

13.10.2007 15:05:31 En helt ny värld

När jag nu har tillbringat en hel lördag hemma för första gången sen maj...ish har jag använt tiden till att betrakta min omvärld och således noterat en del saker som jag inte märkt tidigare.

Jag hittade en hel kolloni bananflugor i städskrubben, när jag lättade på skynket flög de omkull mej. Vad i hela fridens namn hade de för sej i skrubben? Vidare verkade de något osäkra på vad de skulle göra med sin nyvunna frihet då de fortfarande efter två timmar bara rört sej ynka 15 centimeter från ursprungsplatsen.

En lång rad bilar sniglade just förbi i 30 knyck, vad sjutton kan det ha varit som uppehöll dom? Tänkte nästan springa fast en av dom för att knacka på rutan och fråga.

Det är ingenting på tv, hur går den ekvationen ihop när vi har 56 kanaler??

Om Ia sitter framför ena datorn, jag framför andra, lilla o sover ute och de andra två leker i rummet, vem är det då som springer omkring och småskräpar??? Kan det vara bananflugorna?

Inkommet 13.10.2007 15:13:42

Det var ett begravningståg...sambon hamnade bakom dem i önningeby...var tvungen att köra om dem, jag menar vem har tålamod att sitta i 30 ända därifrån om man inte tillhör de sörjande? Om du har vitt vin hemma så häll 1 dl i ett glas med 2 droppar diskmedel o sätt det där flugorna är, då dör de en rolig död ;)

http://blogg.alandstidningen.ax/jag

Svar:
Fast om jag skiter i diskmedlet så kan vi festa tillsammans dom och jag.

Inkommet 13.10.2007 15:22:44

Jameh..är det inte kul att blåsa såpbubblor med vinsmak då?

http://blogg.alandstidningen.ax/jag

Svar:
Jo det förståss. Fast då tillverkar jag nog pyttesmå ringar av piprensare så vi slipper dricka det.

Inkommet 13.10.2007 16:15:35

Det där med teveprogram är ett kapitel för sig själv. Det spelar ju ingen roll hur många kanaler man har när det är likartade program på alla; lördagkväll = långfilm, lördags eller söndagsmorgon = tecknade barnprogram, osv... )o¦
ann

Svar:
Ja det är som om tv-bolagen inte vet om att folk är hemma på lördagar.

Inkommet 13.10.2007 17:21:28

Vad kul att du bloggar mer nu.... skit i fotbollen. Mer humor till oss bloggare...IL

Svar:
Visst! Jag borde få betald ledighet från jobbet så jag kunde koncentrera mej helhjärtat på bloggandet.

Inkommet 13.10.2007 18:21:05

Fast om bananflugorna vill ha städskrubben ifred så borde dom ju inte skräpa ned nåt mer. Och jag tror jag vet vad bananflugorna gjorde. Hehe! Dom är kända för att föröka sig katastofalt fort. Hmmm....
SusieQ

Svar:
Ja dom var lite röda om kinderna när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar