måndag 3 januari 2011

31.8.2007 12:18:37 Lunch blogg

Måste passa på att skriva en liten lunchblogg ty datorn hemma är besvärligare än vanligt. Tusen saker har P-P och jag hunnit med, bland annat ordnat med begravning åt lille Nasse. Vissa problem hade vi med psalmvalet eftersom vi bara kan "Tryggare kan..." och det kändes inte helt klockrent att sjunga för någon som krossats av ett containerlock.
 
Vidare har jag kunnat konstatera att det enda reaktioner vi lyckas väcka hos det motsatta könet är 50 åriga tanter som tycker synd om oss när vi måste städa återvinningsstationer. Inte för att jag på nåt vis behöver väcka någon beundran hos kvinnor men ibland skulle det vara roligt att höra en 20 åring nästan viska med hes stämma "jag blir alldeles het innombords när jag ser dej gå med den där sopsäcken på ryggen".
Fast med min vanliga tur lär jag väl snart få höra det från en fet smutsgubbe på Renhållningen eller liknande.
 
 

Kommentar till Lunch blogg


Inkommet 31.8.2007 22:09:22
Alla snubbar vill ju vara katt...känns ju också lite malplacerad
Svar:

Inkommet 3.9.2007 08:54:40
Sitter du i källaren med din ljusstump?
Svar:
Nä nu när Ia är borta vågar jag mej upp.

Inkommet 3.9.2007 15:42:06
Där som kattor aldrig dör??? el. O huvud blodigt sårad? kanske? Kan man få begära en viss försiktighet när man sätter ålder på tanter. Min värld svajade till ett tag.
öket
Svar:

Inkommet 4.9.2007 23:48:29
Vadårå? Jag är också tant ju, inget fel med det! :)
ia
Svar:
Och efter din gräsklippar kommentar skulle jag inte tvekat att köra över dej!

Inkommet 5.9.2007 01:39:32
Ahaaaa, Jag fattar! Kvinnligt kön = tant :) öket
Svar:

Inkommet 6.9.2007 11:58:47
*fniss*
ia :))
Svar:

Inkommet 12.9.2007 20:07:41
En 50-årig tant, vad exakt menar du med de? Är de en nackdel eller en fördel med sådana?
tulpan mamma.
Svar:
Om man har en blomma i sitt namn så har man undantagstillstånd och förresten kan jag inte tänka mej att du är en dag över 39!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar