måndag 3 januari 2011

16.8.2007 19:55:38 Briendö & Jorrmå

Det var tydligen djurensdag på Brändö idag. Först mötte jag en hare på Lappo, han var på väg till miljöskåpet men ångrade sej när jag kom, förmodligen hade han nåt lurt i kassen. I Tosholma kom det något som förmodligen var en mink (jag antar att illrar är smalare) springande över kajen och vid Brändö by såga jag en ekorre galopperande på vägrenen för att slutligen se ännu en (eller samma, väldigt snabba) mink. Det för djur märkliga beteèndet att endast röra sej på asfalterade ytor kan lätt förklaras med att Brändö är så smalt att kör man i diket faller man i spat. På Korsö tippen höll jag som vanligt utkik efter björnen vilket resulterade i att jag inte såg myggsvärmen som slog ner mej bakifrån och när jag vaknade var jag tömd på blod, sen var det uppförsbacke resten av dagen.

Tog en liten snokarrunda på Jurmo igen Hinders söderst-Åke hade sagt något om ett kylskåp som ville bort, uppgifter som senare dementerades av Hinders låg/norr stu Jukke. Nu hade jag iallafall chansen att klampa runt i någon annans trädgård och en sån chans försitter inte jag, några grejer jag ville ha hittade jag inte (men det låg en hel skrothög som troligen är Jurmo.Frasses alldeles i närheten) däremot en trappa som ledde upp i ingenstans med en lite skylt där det stod (tror jag) skobastu.

Färjgubben på Alfågeln var förresten lite lustig.

-Du ska ju längst fram så du kan kör ombord så blir jag av me... kör int över cyklarna sen!
Aldrig får jag göra som jag vill. 


Kommentar till Briendö & Jorrmå


Inkommet 16.8.2007 21:38:32
Djuren vågar sej väl fram igen nu när turisterna stuckit sin kos...och så kommer du och stör dem...du är allt bra elak du ;)
Susy
Svar:

Inkommet 21.8.2007 21:26:39
De e Hinders högstu Åke, Hinders lågstu ligger strax intill.Frysen var i farstun, o på skylten till ingenting står de skolbastun, sen får man fantisera själv, och de klarar du. Skulle vara kul om du kom dit när vi är där.
Tulpan Åke.
Svar:
Ja de ska va fan till att lära sej gårdsnamnen på den där ön! Lågstu Jukke har drillat mej i flera veckor och det blev int rätt ändå, men så är det inte så mycket lärar material i den pojken heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar