måndag 10 januari 2011

27.10.2007 18:54:17 MIFK match

Då har jag alltså bevittnat min andra match med Mariehamn i högsta ligan och min expertkommntator sade att det var en av de sämsta matcherna de gjort i år. Kul att man kan ha något inflytande på laget. Jag hejar ju inte på Mariehamn utan på Jomala så jag är nöjer mej med att de hänger kvar. Då jag ännu inte lärt mej klockan missade jag första halvtimmen och på den stunden hade motståndarna, som jag tror vi kallar vpk hädanefter, gjort 0-1. Som helhets intryck är jag ändå nöjd då jag fick se tre mål och ett rött kort. Funderade lite över straffen som vpk fick, för det första verkade den tveksam då ingen kontakt tycktes förekomma (och det gula kortet Blom-nånting fick ledde senare till hans utvisning) men det som förbryllar mej var att vpk fick slå straffen innan physion och den skadade spelaren lämnat planen. Detta innebar att när de gjorde mål hade de tolv man på planen iställe för tio och en av dessa hade fel matchdräkt och en väska i handen.

Blom-nåntings andra gula kort var inte mycket att orda om då han stoppade en spelare i farlig anfallsposition. Kul var att lemlands läraren Ahnström fick göra mål och matchens mest spännande händelse var när speakern ropade upp att man hittat ett par bilnycklar till Mitsubishi modell äldre men mina låg som tur var i fickan. Har även hört 14 åriga flickor skrika köns ord åt domaren och fick nöjet att parkera brevid en Porsche.

nkommet 27.10.2007 19:20:08

Men vilken otroligt spännande dag du har haft, hur ska du kunna sova i natt efter alla dessa hemska händelser?
M

Svar:
Det som stör min natt sömn lär snarare vara min kommande radiodebut än MIFKs matchande!

Inkommet 27.10.2007 22:40:35

Vilken lördag du har haft, lite avundsjuk på din närkontakt med Porschen :) Förresten, fick du några vibbar när domaren halade fram det röda kortet.
PetEr

Svar:

Inkommet 29.10.2007 04:45:30

Finns inget som heter MIFK längre! Grrrrr.....:(
Tjocka moster

Svar:
Lustigt, för i min värld finns det inget som heter IFK!

Inkommet 29.10.2007 16:16:52

Jag måste erkänna att jag direkt speakern skanderade "bilnycklar till en Mitsubishi modell äldre upphittats" vände mig till Smeds och sade "Det måste väl vara Boutros i såfall..." :)
Krisse

Svar:
Fast då hade de sag ...modell forntid eller ...modell utdöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar