söndag 2 januari 2011

17.7.2007 17:06:56 Småkrypens skräck

Det blir allt svårare att få datorn att ta emot ström så jag måste fatta mej kort och snabbt. Mina planer på att vara en duktig hemmafru medan barn och sambo är borta har gått ganska bra. Lite köksstädning med disk och plock har jag lyckats med (ja mamma jag har dammsugit under köksbordet, sluta tjata!). En del ved fick jag in, men vedinkasts utrymmet blev strax fullt så jag fick avbryta i väntan på dåligt väder (man kan ju inte stå i källaren och stapla ved när solen skiner). Klippte istället det sista av gräset till alla småkryps förfäran. Gräshoppor av alla de slag sprang i panik framför klipparen och jag tvingades även göra några svettiga undanmanövrar för att rädda en skalbagge. Två uteleksaker körde jag över och liken var så illa tilltygade att jag måste vänta på tandundersökning innan identitat kan fastställas. De enda krypen som tyckte det var roligt med gräsklippare var sniglarna som hoppade på en efter en och tjöt av skratt när dom åkte med känselspröten fladdrande i vinden. Det sista jag gjorde innan jag körde in klipparen var att köra över en rejäl sten så vi får se hur framtida klippning går.


Kommentar till Småkrypens skräck


Inkommet 17.7.2007 21:24:03
Matlagningstips för den som vill ha minimalt med disk: Köte burkmat (köttbullar. ärtsoppa, ravioli osv) och koka hela burken. Öppna burken och ät direkt ur den med ett bestick, gärna av plast då så blir det ingen disk alls. Så gjorde två av mina kolleger när de var på skärgårdsjobb :)
PetEr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar