måndag 3 januari 2011

4.8.2007 22:22:00 Fotboll, ilska och kramp

Då har fotbolls säsongen startat efter uppehållet och vi inledde med 1-1 mot ett lag som hade ett finskt namn. Jag startade på bänken, men eftersom "mina" positioner upp togs av ständige skaderisken Thias och gamle gubben Greiff (som legat sjuk hela veckan i ålderskrämpor) så var det bara en tidsfråga innan jag skulle få hoppa in. Efter en kvart vek sej Thias och jag var på planen. Jag var på mitt allra sämsta humör (det är väl den veckan i månaden) så jag hann jag raskt med att skälla på Fyll-Jonas för att han hade fräckheten att påpeka att jag kanske inte borde slå mina passningar för långt och snett varje gång. Det hände inte speciellt mycket i första halvlek (Piffinho gjorde ett mål och motståndarna gjorde ett riktigt vackert mål) och andra halvlek blev lite svår att komma in i. Först är det ju som bekant 15min vila och sen hann vi bara börja innan Ecki kolapsade (han hade inte ätit något alls) ytterligare 10minuter senare skadade vår målvakt Klen-Viktor låret och blev liggande en bra stund, just som man trodde att det skulle bli lite flyt fick Kaptèn Alèn en anfallare i ögat. Det faktum att den andra backen Jolli fullkomligt struntade i att Alèn låg och satte igång spelet direkt var nästan matchens behållning. Jag hade en gås oplockad med en av deras anfallare, men innan jag fick chans att plocka honom blev han utvisad efter en tämligen ful tackling på Skit-Patrik (skall hitta på ett bättre smeknamn åt honom så småningom). Jag fick nöja mej med ett gult kort efter att jag sagt några sanningens ord till linjeman Marco efter att han felaktigt dömt till min nackdel. Kaptèn Alèn försökte smyga ut och byta efter att han som vanligt fått kramp men skyllt på axelsmärtor, ingen trodde honom.

Efter matchen hann jag iväg en sväng för att träffa mina kusiner och fick då själv kramp under själva middagen.

Dagens höjdpunkt var ju naturligtvis att jag såg PetEr på matchen, äntligen har han hittat den riktiga fotbollen. 


Kommentar till Fotboll, ilska och kramp


Inkommet 4.8.2007 22:46:05
Det är ju ett underverk att ni alls får spela fotboll i nån liga...med tanke på att ni sällan kan vara tillräckligt många på planen ;)
Susy
Svar:

Inkommet 4.8.2007 23:38:58
Jag brukar också få kramp när jag är på släktmiddag. Jag förstår hur det känns.
öket
Svar:

Inkommet 5.8.2007 18:55:29
Va ju inte släktmiddag på det sättet... vi kusiner är faktiskt jättetrevliga :-) Han påstod bara att han fick kramp i stället för efterrätten som han missade...
äldsta kusinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar