söndag 2 januari 2011

12.7.2007 17:23:29 Ingen dator, inga brinnande barn

Halva dagen har gått och än har inget barn fattat eld. Morgonen förflöt ganska lugnt, stora I väntade på att klockan skulle bli halv 12 så hon kunde kila till grannarna och lilla a tittade på Leroy och Stich på mitt rosa PS2. Lilla o tog sej en två timmars tupplur och allt var ganska lugnt. När lilla o steg upp for vi till kantarellen och handlade. Tre personer som jag känner såg jag och det var lite snålt tilltaget, men klockan var inte mer än två så det kan väl vara förklaringen. Kusin Tove, min morfars storebror och min självutnämnde mentors mamma.

Där efter var planen att åka till försäkringsbolaget för att hämta pengar och sen vidare till MKAB för att köpa dator, men så lätt gick det inte ty de ville ha min gamla dator i gengäld. Nu blir det till att snoka reda på dataguru Tigana för att åtgärda överförande av nakenbilder jag smygtagit på PetEr så de inte går förlorade.

Lilla o är just nu både hungrig och trött och som tur är är maten på gång så hans bekymmer skall nog kunna åtgärdas.

Dagens väder är tyvärr mitt fel då jag utmanade ödet med att både avtäcka veden OCH hänga tvätt när det var strålande solsken tidigare. Man kunde inte vänta sej annat än spöregn.


Kommentar till Ingen dator, inga brinnande barn


Inkommet 12.7.2007 18:22:21
Du kunde väl ha låtit bli veden...min tvätt väntar blöt i maskinen pga dig!!
Svar:
Förlåt förlåt, men jag ville ju bara att min ved skulle bli torr och fin.

Inkommet 12.7.2007 18:31:57
Det regnar ju även i stan pga av dig! Se nu till att inte göra sådana dumheter igen i fall solen tittar fram någon dag.
Svar:

Inkommet 12.7.2007 18:39:16
Man får inte ha så stora krav, vaddå torr ved?? Var glad för att du har ved bara. Blöt ved skulle många vara glada över, tänk på alla stackars...blabla :)
Svar:

Inkommet 12.7.2007 20:14:35
Aj fan, jag som trodde det var frun som riggat en webkamera i duschen.
Svar:
Nejdå det var bara lilla jag. Japanerna har köpt upp rättigheterna för en säsong till av dej, prime time, grattis!

Inkommet 13.7.2007 22:55:09
En blöt teaterpublik från igår + skådisarna tänker så småningom hämnas på dej...men de väntar tills Ia kommer hem så ungarna inte tar eld eller nåt!
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar